Kremnické Bane rieši už aj minister. Projekt rekonštrukcie sa po rokoch sťažností pohne

Zdá sa, že povodne boli poslednou kvapkou. Ministerstvo dopravy aj cestárov nútia urýchlene konať.

Minister Brecely (vpravo) tvrdí, že si cestu berie pod patronát. Minister Brecely (vpravo) tvrdí, že si cestu berie pod patronát. (Zdroj: Iva Zigová)

KREMNICKÉ BANE. Pre zlý stav cesty v úseku Kremnice Bane, ktorú v nedeľu (31.7.) poškodila na viacerých miestach lokálna povodeň, dnes na miesto smeroval minister dopravy Roman Brecely (Sieť). Úsek je stále uzavretý pre všetku dopravu. Osobné autá využívajú obchádzku cez Krahule. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vnímame to ako krízovú situáciu. Beriem si to plne na zodpovednosť, beriem si to pod patronát,“ povedal dnes šéf rezortu dopravy priamo na mieste s tým, že problém chcú vyriešiť čo najskôr.

Zatiaľ však nevedel odhadnúť ani termín a ani náklady na celkovú rekonštrukciu cesty prvej triedy a horského priechodu, ktorý je roky zaťažovaný kamiónovou dopravou. „Nechajme priestor, aby sa situácia zanalyzovala,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné povolenie je "na spadnutie", tvrdí Stromček

Minimálne mesiac ostane úsek uzatvorený pre všetku dopravu. Potvrdil to štátny tajomník ministerstva Viktor Stromček (Smer-SD).

Aké veľké sú následky povodne a do akej miery voda cestu podmyla, zisťujú aktuálne projektanti.

„Oni musia zistiť, čo všetko sa udialo na vozovke. Jedna vec je, čo vidíme my a druhá vec, do akej miery je cesta podmytá. Až po geologickom prieskume budeme vedieť povedať, ktoré autá sa budú môcť vrátiť, ak vôbec nejaké,“ zareagoval Stromček.

Budúce vylúčenie kamiónov z úseku, ktoré by uvítali obyvatelia Kremnice, no najmä obce Kremnické Bane, však rezort dopravy nepovažuje za reálne.

„Snažíme sa, aby kamióny išli tam, kam patria, teda na diaľnicu. To sa však nedá bez dobudovania diaľničnej siete,“ doplnil pre nasziar.sk Stromček.

SkryťVypnúť reklamu

Ten tiež tvrdí, že stavebné povolenie na rekonštrukciu roky kritizovanej cesty, je už „na spadnutie“ a doposiaľ ho komplikovali najmä problémy s majiteľkou jednej z nehnuteľností pri problémovej komunikácii.

"Snažíme sa s každým dohodnúť, tu komplikuje situáciu jeden jediný vlastník, čo je zvláštna situácia. Preto sme pripravení použiť všetky prostriedky, ktoré štát má na to, aby sme získali stavebné povolenie. To mohlo už dávno byť, bude nám to trvať mesiac, možno mesiac a pol, ale získame ho," odpovedal na našu otázku Stromček. 

Prečítajte si tiež: Cestári o stave úseku Kremnické Bane: Poškodenie je veľké Čítajte 

Avizujú tri pruhy striedavo, jeden pre pomalých

Po rozšírení by mala mať cesta až po kataster Kremnických Baní, kde sa opäť zúži, tri pruhy, z toho jeden pre pomalé vozidlá.  Úsek by mal byť širší a bezpečnejší. „Trojpruhová komunikácia s pruhom pre pomalé vozidlá by mala vyriešiť problém s preťaženými kamiónmi, ktoré nevládzu a komplikujú nám tu dopravu,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest, a.s., Roman Žembera. „Ani potom kamióny nezmiznú, ich počet môže aspoň obmedziť až dobudovaná sieť diaľnic,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Frekventovaná cesta je dlhodobo najväčším problémom najmä pre obyvateľov obce Kremnické Bane. „Už predtým to bol havarijný stav, teraz je to katastrofálny stav,“ zhodnotil v pondelok po víkendovej povodni starosta obce Juraj Vozár.

V minulosti uvažoval správca cesty o obchvate Kremnických Baní, obec by si tak vydýchla. „Stavba však ekonomicky neprešla,“ vylúčil takéto riešenie do budúcna Žembera.

Podľa aktuálneho zámeru by mali cez obec viesť dva zrekonštruované pruhy.

„Ak to opravia tak, ako sľubujú, teda aby spĺňala normy cesty prvej triedy, nebude to také zlé. Sú tam naprojektované chodníky v celom profile dvoch pruhov cez obec, ale aj protihlukové bariéry a ochranné nátery pre tých, ktorých sa to najviac dotýka,“ zareagoval dnes starosta obce.

Prečítajte si tiež: Cestu prvej triedy cez Kremnické Bane podmylo. Úsek je uzavretý (+ FOTO) Čítajte 

 

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 752
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 907
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 257
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 084
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 837
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 774
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 080
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 880
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ak hľadáte ideálne miesto na výlet do prírody počas veľkonočných sviatkov, práve ste ho našli.


Konateľ spoločnosti Tanawa Anton Ulbricht.

Toto je príbeh značky Tatranská minerálka.


  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 080
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 880
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu