mre – Brod, až po obec Ostrý Grúň. Motoristi a občania spomenutých obcí môžu teraz používať nový povrch cesty z asfaltovej emulzie zatiaľ v dĺžke 4 kilometre. Investorom stavby bol Banskobystrický samosprávny kraj, ktorý tu preinvestoval 4 milióny korún. Oprava krytu cesty bola zrealizovaná špeciálnou technológiou dvojvrstvového náteru s použitím kameniva drobnej frakcie.
„Je to prvá dokončená stavba, ktorú sme zrealizovali odvtedy, čo pod náš samosprávny kraj prešli cesty druhej a tretej triedy. Žiaľ, nemáme veľa peňazí na rekonštrukcie, no hľadáme možnosti, aby sme mohli opraviť čo najviac ciest,” skonštatoval Milan Marčok. Ako nám povedal vedúci odboru dopravy BBSK Milan Ozdinec, v budúcom roku budú hľadať prostriedky na ukončenie opravy cesty až po obec Kľak. Opravený úsek cesty sa symbolicky spája s blížiacim sa 60. výročím smutných udalostí, kedy prisluhovači nemeckých fašistov z jednotky Edelweiss vyvraždili 148 občanov obcí Ostrý Grúň a Kľak, ktoré z väčšej časti ľahli popolom.
Okrem spomínanej cesty je potrebné v Banskobystrickom kraji v najbližších rokoch zrekonštruovať a opraviť približne 30 percent ciest II. a III. triedy vo vlastníctve BBSK, ktoré sú v nevyhovujúcom, až v havarijnom stave. Podľa aktuálnych analýz dopravného odboru si tieto opravy a rekonštrukcie vyžiadajú predpokladané náklady v sume 3 400 miliónov korún. Zároveň je potrebné opraviť 49 mostných objektov a zrekonštruovať ďalších 17 mostných objektov s predpokladanými nákladmi 360 milió- nov korún. Cesty II. a III. triedy, ktoré prešli zo štátu na samosprávne kraje, si naozaj vyžadujú zvýšenú pozornosť a bude záležať len na napĺňaní rozpočtu samosprávy, do akej miery sa im podarí zlepšiť ich kvalitu.
Autor: Ján Píš, poslanec BBSK