ešte 11 - ročný Milan Horváth z Poltára na Junior bugy Honda 600, ktorý 4 kolá na žarnovickej plochej dráhe dokázal absolvovať za rovných 90 sekúnd.
Vo voľnej divízii za účasti začiatočníkov a manželiek pretekárov mal svoju pretekársku premiéru 14 – ročný Peter Gréger. Najväčším súperom mu bol 10 - ročný Karol Šedivý mladší. Kým Peťo Gréger využíval na štarte prednosti svojej Toyoty Celica s objemom 2 000 cm3 a s pohonom všetkých štyroch kolies, Šedivý junior zasa ťažil v priebehu jázd z väčších skúseností, ktoré mu odovzdáva jeho otec. Šedivý a Gréger sa stretli spolu trikrát. Najprv vyhral Šedivý s najlepším časom tejto kategórie 1:34,33 min., potom Gréger a v rozhodujúcej finálovej jazde na 6 kôl opäť Šedivý, keď Peter mal v jednej zákrute problémy so sypkým povrchom dráhy, buchol s autom do bariéry a dostal sa do kolízie s prenasledovateľmi. So sypkým povrchom na vonkajšej časti zákrut mali problémy aj účastníci dvoch hlavných kategórií, v ktorých plechové autá jazdia autokrosové preteky. Štartovali nováčikovia i skúsení pretekári. Nebola núdza o priame kontakty medzi vozidlami, pretekári niekoľkokrát narazili do ochranných mantinelov alebo vybočili na trávnik futbalového ihriska, kde dokonca ohrozili osoby zabezpečujúce priebeh pretekov. Najpočetnejšie bola obsadená divízia 1 do 2 000 cm3 s pohonom jednej nápravy. V kvalifikačných jazdách po trikrát zvíťazili Šedivý, Troška a Siekel, pričom Šedivý, víťaz Autoslide, dosiahol aj najlepší čas 1:27,71 min.. Druhý nasadený Ján Beckert s novým autom mal veľa problémov a vo finále štartoval z miesta pri bariére. Do druhého radu finálovej jazdy sa kvalifikoval skúsený Pospíchal a vedľa neho najväčšie prekvapenie, málo známy Budinský. Organizátori sa rozhodli do finále pripustiť až osem vozidiel. 7.miesto na štarte tak patrilo 14 ročnému Romanovi Šteflovičovi zo Žarnovice na dobre pripravenej Felícii, keď predtým obsadil dvakrát druhé a raz tretie miesto. Hoci Verony so Škodou 100 ostal stáť pre poruchu, na dráhe bolo odrazu málo miesta, a keď sa pred jedným z áut mimo dráhy ocitla na zemi fotografka, jazda sa opakovala. Najlepšie opäť odštartoval Šedivý, ale v druhom kole išiel dopredu skúsený Troška a štvornásobného majstra Slovenska pred seba už nepustil a k tretiemu miestu na Autoslide pridal tentokrát víťazstvo. Ostávajúci súperi bojovali o každý centimeter, jeden druhého vytláčali z ideálnej stopy a ani skúsení pretekári sa nevyhli hodinám. Karosériu najviac poškodil Pospíchal. Beckert, ktorý si na finále požičal svoje pôvodné, ale už predané auto, nakoniec odtrhol nápravu. V ošemetných situáciách sa nečakane najlepšie orientovali tí menej skúsení, či už Budinský, alebo domáci Šteflovič.
Vyvrcholením pretekov mala byť divízia 1 do 3 500 cm3 s pohonom všetkých štyroch kolies, hoci sa na preteky dostavili len štyria pretekári. Prvé dve kvalifikačné jazdy vyhral s prevahou Vlčko, ktorého v majstrovstvách Slovenska predčili len Zimmermann a Troška. Domáci Zimmermann obsadil najprv tretie a potom druhé miesto.
Tretiu kvalifikačnú jazdu pri neúčasti Vlčku vyhral a zabezpečil si „pole position“ pre finále. Zimmermann dosiahol i najlepší čas pretekov vôbec 1:22,63 min., keď bol výrazne rýchlejší ako relly autá 4 x 4 na Autoslide. Aj vo finále jazdil Zimmermann na prvej pozícii tesne prenasledovaný Vlčkom. Tretí v poradí Baráti mal však ťažkú haváriu. Nezranil sa, ale vážne poškodil auto, do opakovanej jazdy nemohol nastúpiť a v tej chvíli prestal správne pracovať motor Zimmermannovej Toyoty. 20 ročný Zimmermann síce športovo nastúpil na opakovaný štart finále, neodjazdil však ani jedno celé kolo. Vlčko už potom nemal súpera, napriek tomu dosiahol automobilový rekord na žarnovickej plochej dráhe na 6 kôl 2:07,55 min.
Výsledky:
Voľná divízia: 1. Karol Šedivý ml., Skýcov, VW Golf, 2. Peter Gréger, Žarnovica, Toyota Celica, 3. Marek Pollák, Bratislava, VW Golf, 4. Ivana Šedivá, Skýcov, VW Golf, 5. Jela Majerčíková, Nitra, Š 120.
Divízia 1 do 2 000 cm3: 1. Milan Troška, Prievidza, Š Felicia, 2. Karol Šedivý, Skýcov, Seat Ibiza, 3. Maroš Budinský, Trnava, Nissan Sunny, 4. Miroslav Siekel, Topoľčany, VW Golf, 5. Roman Šteflovič, Žarnovica, Š Felícia, 6. Miroslav Pospíchal, Nováky, Fiat Ritmo, 7. Ján Beckert, Prievidza, Opel Kadett, 8. Martin Verony, Krupina, Š 100, 9. Roman Brožek, Oslany, Ford Escort, 10. Peter Ančin, Poltár, VW Shiroco, 11. Martin Argan, Hont.Nemce, VW Golf, 12. Jaroslav Purš, Trnava, Honda Civic, 13. Jozef Vačko, Partizánske, Opel Astra, 14. Daniel Pažický, Žilina Renault Clio, 15. Marian Bodžár, Prievidza, VW Golf, 16. Baniar Peter, Oslany, Mazda 323, 17. Stanislav Korytár, Partizánske, VW Golf, 18. Peter Toman, Nitra, Ford Escort, 19. Marian Matejov, Skýcov, Ford Escort, 20. Maroš Pažický, Žilina, Seat Ibiza.
Divízia 1 do 3 500 cm3: 1. Roman Vlčko, Partizánske, Nissan Sunny, 2. Patrik Nemec, Partizánske, Audi 80, 3. Jozef Zimmermann, Horné Hámre, Toyota Celica, 4. Tomáš Baráti, Šahy, Mazda 323.
Autor: jt