Stredné odborné učilište obchodné v Kalnej nad Hronom, ktoré nedávno oslávilo 50. výročie, rozšíri od septembra ponuku svojich študijných odborov o odbor pracovník marketingu.
„Škola od svojho vzniku pripravovala študentov iba v obchodných profesiách - či už to bol mäsiar, hodinár, predavač drogérie a iné. Po deväťdesiatom roku sa vyprofilovali štyri odbory: dva učebné - aranžér a predavač, študijný odbor obchodný pracovník a nadstavbové štúdium prevádzka obchodu,“ vymenúva riaditeľ učilišťa Rudolf Mlynár. Odbory postupne inovovali.
Ich najnovšiemu štvorročnému študijnému odboru - pracovník marketingu - vyjadrili podporu aj podnikatelia z Levického okresu. Podobný odbor nemá žiadna škola minimálne v Levickom okrese. „Kritériá na výber študentov budú prísne,“ prízvukuje Mlynár.
Uvažujú aj nad odborom kuchár – čašník. Nakoľko je však podobný v Leviciach, zisťujú, či záujem oň neprevyšuje kapacity levickej školy natoľko, aby sa ho oplatilo otvoriť ešte v jednej škole. Priestory na odborný výcvik majú.
V súčasnosti študuje na Strednom odbornom učilišti v Kalnej nad Hronom 228 denných, 97 externých a 18 individuálnych študentov. Nadanejší z nich sa svojimi kresbami a fotografiami umiestňujú na prvých miestach v celoštátnych i medzinárodných súťažiach.
Od roku 2003 je učilište v kompetencii Nitrianskeho samosprávneho kraja. Ich postoj ku škole si riaditeľ nevie vynachváliť. „Nemali sme problémy so zaplatením nákladov na energiu, so mzdami ani peniazmi na žiakov. Pochopili naše potreby. Riaditeľom som od roku 1992 a niečo také som zažil po prvýkrát,“ nadchýna sa Mlynár. V priebehu posledného roku mohli učilište vymaľovať, zakúpiť počítače, laserovú tlačiareň na digitálne fotografie,videokameru.