očasne dokonca prestala chodiť. Na konzílium v Banskej Bystrici čakala nekonečne dlhú dobu. Keď nakoniec padol návrh na operáciu kĺbu, čakala na ňu ešte ďalšie tri mesiace. V lete minulého roka ju konečne operovali, no dostavili sa pooperačné komplikácie a ochrnul jej nerv. Chcela ísť na rehabilitáciu do Kováčovej, ale lekár jej povedal, že to treba nahlásiť hneď pri prijatí. „Žijem sama, nemohla by som sa o seba postarať, bola som po operácii skoro nepohyblivá,“ hovorí. Nakoniec jej pomohli kolegovia z bývalého pracoviska – žiarskej nemocnice a nastúpila na doliečenie sem. Najťažšie srdce však má na zdravotnú poisťovňu Sideria, z ktorej sa chce po zlých skúsenostiach odhlásiť. „Po troch mesiacoch od operácie som išla na kontrolu do Banskej Bystrice. Povedali mi, že návrh na kúpeľnú starostlivosť mi zašlú. V tom čase ešte podľa zákona platilo, že kúpeľnú liečbu môžem nastúpiť do poldruha roka po operácii,“ vysvetľuje pani Ružena. Návrh prišiel 3. januára, iba tri dni po termíne, čo začal platiť nový zákon. Tie tri dni však spôsobili, že pani Ružena do kúpeľov nakoniec nepôjde. Poisťovňa jej vrátila návrh na prepracovanie. Podľa nového zákona by však pani Ružena musela doplatiť na deň liečby 150 korún. „Na to ako dôchodkyňa nemám, takže na liečenie ani nepôjdem,“ pokračuje. Mrzí ju, že v rovnakom čase vybavovala iná poisťovňa pre jej spolupacientku liečenie v rovnakých termínoch. „Videla som, že tu im ide v prvom rade o človeka. Moja spolupacientka už nastúpila liečenie, hoci aj jej návrh prišiel tretieho januára,“ dodáva. Už teraz má obavy čo bude, keď jej budú operovať aj druhý kĺb.