
Na názor občana reagoval prednosta Mestského úradu v Leviciach Štefan Jurák. Pripúšťa možnosť farebného zvýraznenia prechodov v časovom horizonte do konca roku 2006.
V odpovedi čitateľovi konštatuje, že realizácia farebného značenia na cestách by bola drahý špás.
„V Leviciach túto možnosť nepodporil ani Okresný dopravný inšpektorát,“ vysvetľuje Tibor Botka, referent pre údržbu komunikácií, verejného osvetlenia a dopravného značenia na Mestskom úrade v Leviciach.
Pripustil, že viditeľnosť vodorovného dopravného značenia nie je takmer žiadna. Tento stav pripisuje poveternostným podmienkam. Objasňuje, že údržba vodorovného značenia sa robí raz za rok. Tento rok to bude v apríli, keď teplota asfaltu dosiahne aspoň päť stupňov nad nulou.
Porovnávaním efektivity i hospodárnosti retardérov, bieleho a farebného vodorovného dopravného značenia, jednoznačne vedie variant bieleho značenia s retardérmi.
Križovatka, kde je vodorovné značenie nastriekané bielou farbou, stojí mesto dvetisíc korún. Za farebnú verziu tej istej križovatky zaplatí dvadsaťtisíc korún. K tomu vezmime do úvahy každoročné obnovovanie. Meter retardéru bez DPH a bez práce stojí 2 275 korún. Hodnota práce túto sumu významne nenavyšuje. Zhruba tridsaťtisíc korún je cena retardéra aj s prácou na jednej komunikácií širokej šesť metrov. Pokiaľ ide o efekt, retardér sa osvedčil. Vodiči pred ním spomalia vo vlastnom záujme.