
ktorú by potreboval licenciu samosprávneho kraja, stačí mu voľná živnosť. „Už sa tým nezaoberáme. Necháme to na trhovú konkurenciu,” povedal dopravný riaditeľ SAD Zvolen Milan Chabada. Firma Jána Terena poskytuje od začiatku marca v Banskej Štiavnici dopravné služby v osemmiestnej dodávke. Cestujúci si tento minibus zastavujú hocikde na jeho trase, vystupujú, kde si povedia. Za prepravu zaplatí každý cestujúci bez ohľadu na vzdialenosť jednotnú cenu 10 korún. Minibus jazdí hlavne medzi sídliskom Drieňová a historickým centrom mesta. V prípade požiadavky cestujúcich zavezie aj na železničnú stanicu, kam autobusy vôbec nejazdia. „V minibuse je osem miest, s vodičom deväť, podľa zákona je to osobný automobil. Podľa mojich zistení a vyjadrenia živnostenského úradu je to v poriadku,” uviedol Teren. Zdôraznil, že ide o nepravidelnú dopravu, minibus nemá pevné zastávky ani cestovný poriadok a aj trasu prispôsobuje požiadavkám cestujúcich.
SAD Terenovo podnikanie analyzovala a v prípade, že by sa jej podozrenia o porušovaní podmienok živnostenského oprávnenia potvrdili, chcela podať podnet na príslušný živnostenský úrad. Okrem SAD ho z nekalej konkurencie podozrievajú aj banskoštiavnickí taxikári. Na jeho minibusoch je totiž uvedené aj telefónne číslo firmy. „Nechodíme na objednávky a ani po desiatej večer. Myslím, že tým vychádzam v ústrety aj taxikárom,” tvrdí Teren.