Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Dodržia termín pre firmu Nefab?

Dodávateľská firma ohrozuje začiatok skúšobnej prevádzky švédskeho investora Závažné skutočnosti v súvislosti s priemyselným parkom v lokalite Levice - Géňa, ktoré vyšli najavo na minulotýždňovom zasadnutí poslancov Mestského zastupiteľstva v Leviciach,




Dodávateľská firma ohrozuje začiatok skúšobnej prevádzky švédskeho investora
Závažné skutočnosti v súvislosti s priemyselným parkom v lokalite Levice - Géňa, ktoré vyšli najavo na minulotýždňovom zasadnutí poslancov Mestského zastupiteľstva v Leviciach, zdvihli hladinu adrenalínu v krvi všetkým prítomným. Z úst primátora odzneli fakty, ktoré podporili aj vyjadrenia niektorých poslancov. Na ich naliehanie a snahu dozvedieť sa viac reagoval funkcionár Mestského úradu v Leviciach, ktorý si neželá byť menovaný. Povedal, že vysvetlí súvislosti, ale len na neverejnom zasadnutí. Nasledovali úvahy poslancov o tom, ako sa neverejne stretnúť a neporušiť pri tom zákon. Neverejné zasadnutie mohli voliči vnímať ako ranu pod pás.
Primátor nesúhlasil s neverejným rokovaním a na návrh poslancov do dvoch týždňov zvolá mimoriadne zasadnutie mestského zastupiteľstva.
Do rozpravy sa s kritikou zapojil poslanec Ivan Murín. Poukázal na to, že spustenie skúšobnej prevádzky švédskej firmy Nefab Packaging Slovakia je stanovené na jún, čo je už o mesiac. Vo svojej rozprave vyjadril obavy, že žilinská firma Nefretity, ktorá realizuje Zmluvu o zabezpečení výstavby a podmieňujúcich a súvisiacich činností pre priemyselný park Levice-Géňa, možno nestihne termín. Zaujímalo ho, ako sa časový sklz premietne do sankcií voči firme Nefretity. Podľa Murína Mesto obdržalo dve faktúry na približne 30 miliónov korún. Vyjadril sa, že ich výška takmer dvojnásobne presiahla zdroje, ktoré malo Mesto k dispozícii a s ktorými uvažovalo. Primátor podvrdil existenciu sporných faktúr a uviedol, že boli firme Nefretity vrátené na prepracovanie s odôvodnením, že ich obsah je v rozpore s príslušnými ustanoveniami zmluvy.
„Problém vidím v tom, že sa neplnia časové termíny, ktoré sú stanovené v zmluvách. Ak nesplníme termíny, hrozia nám obrovské sankcie zo strany švédskeho investora. Hľadáme možnosti, ako napojiť švédskeho investora na siete, aby mohol začať s produkciou. Firma zrejme zrealizovala práce, ktoré neboli uvedené v zmluvách,“ uvažuje poslanec Murín. „Ide o prvé zasadnutie zastupiteľstva, na ktorom sa diskutuje na túto tému.“ Poslanec Murín pripustil, že neskoro: „Toto malo byť na programe každého zasadnutia mestského zastupiteľstva. Priebežne mali byť definované náklady a oprávnenosť vynaložených nákladov. V súčasnosti nevieme, koľko nás investícia bude stáť. Keby to bolo 90 percent, musíme si rezervu 10 percent vytvoriť z mestských zdrojov. Zatiaľ sme dostali 51 miliónov z ministerstva hospodárstva a desať mi-
liónov rezervujeme z mestského rozpočtu na výstavbu sietí.“ Sankcie, ktoré Mestu Levice hrozia zo strany spoločnosti Nefab v prípade nedodržania termínu, sa podľa Murína pohybujú vo výške niekoľko desiatok miliónov korún. „Musíme nájsť spôsob, ako prípadnú sankciu zhmotniť nášmu dodávateľovi. Bude potrebné vykonať právny rozbor zmluvných vzťahov, a tak ochrániť mestský rozpočet,“ hovorí Murín.
Primátor Štefan Mišák v rozprave povedal: „Vyslovujem podozrenie, že existujú ľudia, ktorým prekáža, že v Leviciach budujeme priemyselný park.“ Uviedol, že má dôvodné podozrenie, ktoré vzhľadom na chúlostivosť situácie odmietol konkretizovať. Potvrdil len, že tieto osoby majú blízko k priemyselnému parku. „Na dobudovaní priemyselného parku mi záleží,“ uviedol neskôr primátor.

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  2. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  4. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  5. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  6. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  7. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  8. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 367
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 084
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 862
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 570
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 789
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 553
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 488
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 318

Blogy SME

  1. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  2. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  3. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  4. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  5. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  6. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: skalné okná
  8. Vlado Monček: Sabotované plynovody: Keby to boli Rusi, ako by to urobili?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 442
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 880
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 020
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 512
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 417
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 230
  7. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 2 956
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 783
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


(PR) 26. sep
Vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja si uvedomuje nedostatok lekárov, láka ich na nadštandardné podmienky.

Všeobecní lekári i špecialisti chýbajú vo všetkých okresoch.


24. sep
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


23. sep
Kremnica.

Náklady majú byť 1,7 mil. eur.


SITA 23. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 24 h

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Spojené komunálne a župné voľby sa konajú 29. októbra.


26. sep

Blogy SME

  1. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  2. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  3. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  4. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  5. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  6. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: skalné okná
  8. Vlado Monček: Sabotované plynovody: Keby to boli Rusi, ako by to urobili?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 442
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 880
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 020
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 512
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 417
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 230
  7. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 2 956
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 783
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu