KREMNICA. Do verejnej súťaže na tvorbu loga a vizuálny štýl mesta Kremnica sa zapojilo 25 autorov z rôznych častí Slovenska.
"Komisia vybrala ako víťazný návrh Kremničana Juraja Chmuru," informovala mestská koordinátorka cestovného ruchu Veronika Chrienová.
Autor je grafikom na voľnej nohe, ktorý aktuálne žije v Brne. „Logo vždy nesie dôležité posolstvo, je to výrazový prostriedok, ktorý nepotrebuje slová, iba pocit, pochopenie a emóciu. Logo má spájať ľudí, vysvetľuje, akým životom mesto žije, čím sa môže pýšiť, aké škvrny času na ňom zostali po rokoch života...“ napísal v úvode dizajn manuálu.
Logotyp pozostáva z dvoch častí – loga a názvu mesta. jeho súčasťou je aj slogan Kremnica – mesto príbehov. "Túto charakteristiku sme si požičali so súhlasom autora z názvu knihy historika Daniela Haas Kianičku," priblížila Chrienová.
Novému logu dominuje zlatá farba, jej výber vychádza z histórie Kremnice, ktorá bola známa ťažbou zlatostrieborných rúd. Tvar loga pripomína vežu Mestského hradu s hodinami, ktorú vidieť z každej svetovej strany.
"Dnes už je logo a vizuálny štýl štandardom. Radi by sme ich začali používať čo najskôr, či už na hlavičkovom papieri a v oficiálnej komunikácii mesta alebo pri propagácii Kremnice ako destinácie cestovného ruchu na rôznych textových a obrazových materiáloch, ale aj na prezentačných predmetoch," dodala Chrienová.


