Kremnické Bane otvorili. Cena narástla o milióny

Na ceste sa budú mesiace stretávať kamióny s mechanizmami a robotníkmi.

Plná premávka a stavebné práce na jednom z troch pruhov. Tak to bude od dnes vyzerať na horskom priechode Kremnické Bane.   Plná premávka a stavebné práce na jednom z troch pruhov. Tak to bude od dnes vyzerať na horskom priechode Kremnické Bane. (Zdroj: Ján Krošlák)

KREMNICKÉ BANE. Horský priechod Kremnické Bane otvorili po rekonštrukcii v stredu krátko po 13. hodine, a to pre všetku dopravu. Na úsek sa tak vracajú osobné autá aj kamióny. K dispozícii sú im dva z troch jazdných pruhov, na dokončení tretieho, pre pomalé autá, by sa malo pracovať ďalej v nasledujúcich mesiacoch, hotový by mal byť v lete budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Sme radi, že sa nám úsek podarilo dokončiť tak, ako sme sľúbili, teda pred zimou. Dnešným dňom sa sem vracia doprava, ako sme ju poznali pred augustom 2016," povedal dnes pri otvorení cesty Viktor Stromček, štátny tajomník ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"Snažili sme sa prípravu aj výstavbu zdynamizovať, ako najviac sa dalo," povedal a dodal, že jedinou významnou komplikáciou počas doterajšej rekonštrukcie bol zosuv svahu. Za trpezlivosť poďakoval obyvateľom regiónu, ktorých výstavba obmedzovala, aj dopravcom, ktorých podnikanie vynútené obchádzky ovplyvnili.

Cena narástla aj pre zosuv

Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera priblížil, že v rámci rekonštrukcie vybudovali v úseku desať oporných a zárubných múrov, upravili tristo metrov potoka a aktuálne stále pracujú na pruhu pre pomalé vozidlá. "Ten zdynamizuje cestu a zlepší paramatre na ceste," povedal.

Cestu prvej triedy Kremnica – Kremnické Bane uzavreli vlani na konci júla po povodniach z dažďa, ktoré úsek výrazne poškodili. Pre udalosť vyhlásili mimoriadnu situáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Rozsah prác sa v priebehu stavby menil a s ním rástla aj cena, podľa zverejneného štvrtého dodatku z októbra tohto roku je viac ako 25 miliónov a 192-tisíc eur bez DPH, pričom pôvodná zmluvná cena bez DPH bola približne 20,5 milióna eur. Práce uskutočňujú Líniové stavby, a.s., Metrostav, a.s., a subdodávatelia.

Výrazné zvýšenie ceny podľa Žemberu spôsobilo riešenie nečakaného zosuvu, ale aj rekonšrukcia ďalšieho asi dvojkilometrového úseku za pôvodne plánovaným s dĺžkou 1,5 kilometra. Pripomenul aj opravy cesty na obchádzke cez katastre Kremnice a obce Krahule s doplnením bezpečnostných prvkov v časti so semaforom.

Žembera: Ak by bol problém, rýchlosť sa zníži

Práce budú pokračovať za plnej premávky. Cestári ani ministerstvo v tom problém nevidia. "Budú sa diať postupne a tak, aby nedochádzalo k obmedzeniu premávky a k ohrozeniu ľudí, ktorí na stavbe pracujú," povedal Stromček.

SkryťVypnúť reklamu

"Túto záležitosť sme komunikovali s dodávateľom, robíme viacero takýchto rekonštrukcií, že nás doprava nepustí. Budú to sťažené podmienky pre zhotoviteľa, ale zhotoviteľ povedal, že sa toho zhostí a nebudú s tým problémy. Ak by boli, možno sa máličko zníži rýchlosť, čo je úplne bežné pri stavbách," doplnil Žembera.

Policajti plánujú v úseku, v ktorom platí päťdesiatka, kontrolovať doržiavanie pravidiel a merať rýchlosť. "Doprava je smerovaná tabuľami, takže vodiči vedia, že nemajú zachádzať do pravého pruhu a stavbári sú povinní dodržiavať opatrnosť najmä, ak budú vchádzať do časti vozovky, ktorá je určená ne premávku," zareagoval Július Remenár, šéf Okresného dopravného inšpektorátu v Žiari nad Hronom.

Uzávera horského priechodu, ktorá trvala takmer rok a pol, nepriniesla výraznú nehodovosť na obchádzkovej trase.

"Dopravné nehody sme tam v podstate nemali, len nejaké drobné, skôr škodové udalosti a poškodené zvodidlá. Problém bol skôr s kamiónmi, ktoré nedodržiavali dopravné značenie a spôsobovali nám komplikácie v tuneli v smere z Kremnice na Skalku, ktorý nie je dimenzovaný pre nákladné autá. Keď sa tam zapichli, spôsobili trojhodinové odstávky obchádzky a museli ich odtiaľ vyťahovať," zhodnotil Remenár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 10 901
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 5 454
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 602
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 896
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 820
  6. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 599
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 556
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 465
  1. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi"
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Denis Jacko: Padni
  4. Ernest Klotton: Tomáš Hulík: Fotograf divokej prírody
  5. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok.
  7. Martin Fronk: Západ slnka v Miláne
  8. Gabriel Šaffa: Ukrajinský boj o prežitie – boj Západu o vlastnú dôstojnosť
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 55 884
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 25 836
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 327
  4. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 9 530
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 620
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 164
  7. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 6 796
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 430
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

25+ úspešných projektov, prémiová architektúra a nadštandardná návratnosť.


ZSSK Zelené pleso

Výlet k Zelenému plesu je tutovka. Dobrý tip, ktorý môžete absolvovať v zime či v lete a bude patriť k nezabudnuteľným.


Vlaky

Jeden lístok, celé Slovensko.


Lenka Szántóová je komandujúca.

Kľúčové sú jej rýchle rozhodnutia.


3

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu