ŽIAR NAD HRONOM. Žiarska radnica sa pustila do masívnej propagácie hlasovania za detské ihrisko Žihadielko, ktorého vybudovanie za 87-tisíc eur môže získať od súkromnej spoločnosti. Podmienkou je však práve výhra v hlasovaní.
Sľubujú peniaze aj vecné dary

Výzvy uverejňuje mesto na svojom Facebooku, webe a vysiela ich aj v rozhlase. Ľudí však v Žiari nemotivujú iba týmito spôsobmi, ale aj prísľubom získania finančnej hotovosti.
„Trom z vás, ktorí zahlasujú za Žiar nad Hronom, odovzdá primátor mesta Peter Antal 350 eur! Podmienkou zapojenia sa do súťaže je hlasovať za Žiar minimálne 25 dní,“ píše sa na oficiálnom webe mesta.
Podobne môže podľa zverejneného oznamu hlasujúci človek vyhrať pre svoju obec od mesta vecný dar vo forme herných prvkov do detského ihriska v hodnote 1 500 eur. To všetko, ak Žiar takzvané Žihadielko získa.
Žiar nad Hronom nie je jediným mestom, ktoré sa snaží motivovať hlasujúcich darmi či peniazmi. Levoča, ktorá je v aktuálnom poradí v rovnakej kategórii ako Žiar na prvom mieste, vyzýva: "Hlasuj za Levoču a vyhraj parádny bicykel, smartfón a ďalšie skvelé ceny!"
V jednom z minulých ročníkov napríklad mesto Trebišov sľubovalo najaktívnejším tablet či poukážky na nákup tovaru až do hodnoty 100 eur.
S originálnou motiváciou prišla neďaleká Handlová. Tam sľúbili obyvateľom, že ak vyhrajú Žihadielko aj druhý rok za sebou, mesto pridá ďalšie dve nové ihriská. Časť Handlovčanov takýto odkaz samosprávy pobúril, a tak mesto zmenilo rétoriku a potvrdilo, že ihriská vybuduje bez ohľadu na výsledok hlasovania.

Obmedzenia mestám nedávajú
Pýtali sme sa spoločnosti Lidl, ktorá súťaž organizuje opakovane, či mestám nastavila aj nejaké pravidlá fair-play. Zaujímalo nás, čo ešte môže poslúžiť ako motivácia a čo už nie.
Projekt, ktorý je zároveň ukážkou vydareného marketingu, sa prezentuje ako spájajúci komunity. V súčasnosti je však aj bojom samospráv, ktorá hlasujúcim ponúkne za ich hlasy viac, prípadne vymyslí atraktívnejšiu cenu.
„Akákoľvek propagácia hlasovania je výlučnou záležitosťou súťažiacich miest. Z nášho pohľadu je kľúčové, aby hlasovanie prebiehalo v súlade s pravidlami súťaže,“ odpovedal nám na naše otázky Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie spoločnosti Lidl.