Luntera kritizujú za župné noviny. Má v nich trinásť fotografií

Na noviny sa pozrelo Transparency.

Predseda BBSK Ján Lunter a riaditeľ Úradu BBSK Matúš Hollý.Predseda BBSK Ján Lunter a riaditeľ Úradu BBSK Matúš Hollý. (Zdroj: Ján Krošlák)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BANSKÁ BYSTRICA. Nedávno dostali obyvatelia Banskobystrického samosprávneho kraja do schránok župný mesačník Náš kraj, konkrétne jeho prvé vydanie v Lunterovom volebnom období.

Po tom, čo v minulom období krajskí poslanci stopli peniaze na vydávanie samosprávnych novín pre Kotlebovo ospevovanie vojnového slovenského štátu a zmenu periodika na stranícku propagandu, sa od Lunterovho tímu z Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja očakávalo viac.

Trinásť fotografií župana v jednom čísle

Prečítajte si tiež: Noviny s logom Kotlebovej strany zverejnili na webe župy. Je to zneužitie moci, komentuje Aliancia Fair-play Čítajte 

Ešte začiatkom roka avizoval riaditeľ úradu Matúš Hollý poslancom, že časopis by mal verejnoprávnou formou objektívne a spravodajsky zvýšiť informovanosť obyvateľov Banskobystrického kraja.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto toho im prišiel poštou farebný leták, v ktorom sme na niekoľkých stranách napočítali trinásť fotografií samotného župana Jána Luntera. Texty nie sú podpísané a chýba aj informácia o autoroch v tiráži či kontakt na redakciu.

„Ján Lunter prechod na „verejnoprávne“ župné noviny nezvládol,“ okomentoval prvé číslo časopisu Gabriel Šípoš z Transparency International Slovensko. V blogu, kde sa téme venuje podrobnejšie, rovnako podotkol, že noviny pripomínajú skôr predvolebný leták.

„Trinásť fotiek Luntera na šestnástich stranách novín je horší „kult osobnosti,“ ako má 99 percent slovenských samosprávnych novín. Skôr ako „Náš kraj“ by sa mesačník mal premenovať na Náš župan,“ poznamenal.

Politický marketing platený z verejných zdrojov

Podobne kritický je k župným novinám v Banskobystrickom kraji aj Pavel Sibyla, ktorý sa aj v minulosti venoval analýze mestských a obecných novín.

SkryťVypnúť reklamu

„Náš kraj sa obsahom príliš nelíši od podobných tlačovín iných slovenských žup, miest a obcí. Prevažuje v ňom prezentácia aktivít a plánov súčasného župana. Ku cti banskobystrickej župy slúži, že Náš kraj sa nesnaží budiť dojem štandardných novín. Je to priznane marketingový leták s peknou grafickou úpravou. Otázka však zostáva rovnaká ako pri radničných novinách: Majú ísť na takýto typ politického marketingu peniaze všetkých daňových poplatníkov? Myslím si, že nie, bez ohľadu na to, či je županom Kotleba alebo Lunter,“ okomentoval pre MY prvé vydanie periodika.

Grafickú podobu novín, ich celkový dizajn navyše úrad zveril firme Komplot Advertising a tlač a distribúciu spoločnosti Red Post, pričom obe sme našli aj v záverečnej finančnej správe ku kampani Jána Luntera.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá z nich uzavrela s krajom zmluvu na takmer 50-tisíc eur s DPH zahŕňajúcu nielen práce na periodiku, druhá za viac ako 28-tisíc s DPH.

Bránia sa a sľubujú zlepšenie

Matej Bučko, hovorca Banskobystrického samosprávneho kraja, na kritiku zareagoval, že ide o prvé číslo periodika. „Je preto prirodzené, že sa za polrok naakumulovali spoločenské akcie a výjazdy, kde sa zúčastnil predseda BBSK, preto bola jeho prítomnosť na fotkách častejšia. Túto kritiku však reflektujeme a zohľadníme ju v ďalších číslach,“ povedal.

Za dôležitejšiu však považuje obsahovú stránku časopisu, ktorý má podľa jeho slov informačný charakter. „Obyvatelia kraja sa dočítajú o najdôležitejších rozhodnutiach zastupiteľstva a vedenia kraja za posledný polrok,“ tvrdí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5G9A na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 598
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 808
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 010
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 960
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 634
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 605
  1. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  2. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  3. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant
  5. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  6. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  8. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 743
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 519
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 380
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 336
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 112
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ak hľadáte ideálne miesto na výlet do prírody počas veľkonočných sviatkov, práve ste ho našli.


Konateľ spoločnosti Tanawa Anton Ulbricht.

Toto je príbeh značky Tatranská minerálka.


  1. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  2. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  3. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant
  5. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  6. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  8. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 743
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 519
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 380
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 336
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 112
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu