Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava

Za autobusové spojenie s Bratislavou chcú v meste zabojovať

Dopravca avizuje zrušenie linky už na jún, samospráva nesúhlasí.

Spoje by chýbali študentom aj turistom. Spoje by chýbali študentom aj turistom. (Zdroj: Iva Zigová)

BANSKÁ ŠTIAVNICA Banská Štiavnica môže stratiť autobusové spojenie s Bratislavou. Dopravca, spoločnosť SAD Zvolen, už potvrdila zámer linku odstaviť, argumentuje pritom zvyšujúcimi sa nákladmi na jej prevádzku.

Či a akú veľkú stratu ročne produkuje, nekonkretizovala.

„Naše rozhodnutie nie je rušenie, ale pozastavenie tejto linky na neurčitý čas, pokiaľ nájdeme spoločné riešenie s miestnou a regionálnou samosprávou, samozrejme čo najviac vyhovujúce pre cestujúcu verejnosť,“ píše sa v stanovisku spoločnosti. Spoje by mali prestať v oboch smeroch jazdiť ž v priebehu júna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Do školy aj za prácou

S takýmto postupom ale nesúhlasí banskoštiavnická samospráva.

„Pre obyvateľov mesta a okresu ide o priame spoje, ktoré využívajú cestujúci na cestovanie do škôl, za prácou a zdravotnou starostlivosťou, tak do cieľovej stanice Bratislava, ako aj do miest: Nitra, Levice a podobne a späť do Banskej Štiavnice. Tiež treba do úvahy zobrať dôvod, že je to jediné priame a najkratšie autobusové spojenie s hlavným mestom, odkiaľ ľudia cestujú aj do zahraničia,“ reaguje primátorka Banskej Štiavnice Nadežda Babiaková (Smer – SD, SNS, SMS).

Tá sa už obrátila aj na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most – Híd).

Ďaleko v Bratislave

Zvolenská SAD-ka priznáva, že alternatívou pre cestujúcich sú len prestupy v Žiari nad Hronom či v Žarnovici. „Tento spôsob ale nemusí vyhovovať všetkým, pretože nejde o priame spojenie, čo cestujúci môžu považovať za znížený komfort pri cestovaní,“ netají spoločnosť.

Prečítajte si tiež: undefined Čítajte 

„Vidím to ako problém, keďže je to jeden z hlavných spojov zo Štiavnice a do nej a je veľmi využívaný, aspoň, čo ja viem. Bolo by to dosť náročné pre študentov aj pre ďalších ľudí, ktorí spoj využívajú, dopraviť sa do Bratislavy, keďže by museli prestupovať vo väčších mestách, určite by to trvalo dlhšie,“ komentuje správy o rušení linky cestujúca Kristína Nikolajová.

„Je to katastrofa, najlepšie by bolo zrušiť všetko,“ ironizuje Veronika Cibulová z Močiara. „Voľakedy bolo spojov viac ako v súčasnosti, stále ich ubúda,“ dodáva.

Problémové sú i vlaky

Problémom môže byť odstávka linky aj pre turistov.

„Štiavnica je najobľúbenejšou mestskou destináciou Slovákov. Dostávame aj maily od cudzincov s otázkou, ako sa sem z Bratislavy dostať. No asi ťažko, odpisujeme, keď cez víkendy ide priamy spoj z Bratislavy až o jednej na obed. Pre koho je tento spoj? Pre tých Štiavničanov, ktorí nestihli piatkový spoj? Pre návštevníkov, ktorí prídu do Štiavnice až o 16.20?“ pýta sa Igor Kuhn z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Banská Štiavnica.

Ak spojenie skončí, bude to považovať za neakceptovateľný krok.

„Autobusy jazdia v zlých časoch a chcú ich rušiť pre nerentabilitu, vlaky sú bez zastavovania rýchlikov v Hronskej Dúbrave pre návštevníkov rovnako nezmyselné,“ kritizuje napojenie Banskej Štiavnice na hlavné mesto.

Bez komunikácie

Banskoštiavnická radnica zvolala už na tento týždeň (27. 5.) rokovanie s dopravcom, ale aj s Banskobystrickým samosprávnym krajom o možnostiach, ako dopravné spojenie zachovať.

„Je však smutné, že samospráva sa musí dennodenne takéto informácie a správy dozvedať z neoverených zdrojov, že nikto z kompetentných takéto kroky a riešenia vopred nekomunikuje,“ hnevá sa primátorka mesta, ktorého pamiatky sú na zozname UNESCO.

Kraj chce presné dáta

Pomoc pri riešení situácie sľubuje aj Banskobystrický samosprávny kraj, hoci je diaľková doprava súkromnou a úplne komerčnou.

Prečítajte si tiež: undefined Čítajte 

„Samosprávny kraj na rozdiel od prímestskej dopravy do diaľkovej dopravy nevstupuje a nemôže byť jej objednávateľom. Napriek tomu nás rozhodnutie dopravcu zrušiť diaľkové linky mrzí. Možnosti, ako pomôcť Banskej Štiavnici s dopravou, vyhodnotí kraj podľa presnejších dôvodov a dát od dopravcov,“ reaguje Marcela Glevická, hovorkyňa samosprávneho kraja.

„Určite sa budeme snažiť neodrezať domácich obyvateľov tejto turisticky atraktívnej destinácie od spojov. Ak je to v možnostiach kraja, bude presviedčať dopravcov, aby svoje rozhodnutie zvážili alebo minimálne oddialili, kým sa nájde alternatívne riešenie,“ komentuje skorý termín, ktorý avizoval zvolenský dopravca už na júnové týždne.tách, určite by to trvalo dlhšie,“ komentuje správy o rušení linky cestujúca Kristína Nikolajová.

„Je to katastrofa, najlepšie by bolo zrušiť všetko,“ ironizuje Veronika Cibulová z Močiara. „Voľakedy bolo spojov viac ako v súčasnosti, stále ich ubúda,“ dodáva.

Problémové sú i vlaky

Problémom môže byť odstávka linky aj pre turistov.

„Štiavnica je najobľúbenejšou mestskou destináciou Slovákov. Dostávame aj maily od cudzincov s otázkou, ako sa sem z Bratislavy dostať. No asi ťažko, odpisujeme, keď cez víkendy ide priamy spoj z Bratislavy až o jednej na obed. Pre koho je tento spoj? Pre tých Štiavničanov, ktorí nestihli piatkový spoj? Pre návštevníkov, ktorí prídu do Štiavnice až o 16.20?“ pýta sa Igor Kuhn z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Banská Štiavnica.

Ak spojenie skončí, bude to považovať za neakceptovateľný krok. „Autobusy jazdia v zlých časoch a chcú ich rušiť pre nerentabilitu, vlaky sú bez zastavovania rýchlikov v Hronskej Dúbrave pre návštevníkov rovnako nezmyselné,“ kritizuje napojenie Banskej Štiavnice na hlavné mesto.

Bez komunikácie

Banskoštiavnická radnica zvolala už na tento týždeň (27. 5.) rokovanie s dopravcom, ale aj s Banskobystrickým samosprávnym krajom o možnostiach, ako dopravné spojenie zachovať.

„Je však smutné, že samospráva sa musí dennodenne takéto informácie a správy dozvedať z neoverených zdrojov, že nikto z kompetentných takéto kroky a riešenia vopred nekomunikuje,“ hnevá sa primátorka mesta, ktorého pamiatky sú na zozname UNESCO.

Kraj chce presné dáta

Pomoc pri riešení situácie sľubuje aj Banskobystrický samosprávny kraj, hoci je diaľková doprava súkromnou a úplne komerčnou.

„Samosprávny kraj na rozdiel od prímestskej dopravy do diaľkovej dopravy nevstupuje a nemôže byť jej objednávateľom. Napriek tomu nás rozhodnutie dopravcu zrušiť diaľkové linky mrzí. Možnosti, ako pomôcť Banskej Štiavnici s dopravou, vyhodnotí kraj podľa presnejších dôvodov a dát od dopravcov,“ reaguje Marcela Glevická, hovorkyňa samosprávneho kraja.

„Určite sa budeme snažiť neodrezať domácich obyvateľov tejto turisticky atraktívnej destinácie od spojov. Ak je to v možnostiach kraja, bude presviedčať dopravcov, aby svoje rozhodnutie zvážili alebo minimálne oddialili, kým sa nájde alternatívne riešenie,“ komentuje skorý termín, ktorý avizoval zvolenský dopravca už na júnové týždne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  10. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 445
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 510
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 219
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 511
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 239
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 123
  7. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia 4 596
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 534
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 508
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 489

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Pre študentov pripravili edukačné divadlo o extrémizme

Ansámbel nepravidelného divadla pripravil v rámci Mesta kultúry Banská Štiavnica 2019 interaktívne a edukačné divadlo pre stredoškolákov.

Ilustračné foto

Aká je budúcnosť dopravy v Banskobystrickom kraji? Diskutujeme v Grand hoteli Vígľaš

Diskusia nadväzuje na zvolenské fórum MY S VAMI zo septembra 2017.

Diskusné fórum prebieha v Grand hoteli Vígľaš

Lampiónovým sprievodom oslávia sviatok strašidiel

Návštevníkov čakajú aj rôzne sprievodné podujatia.

Ilustračná foto.

Čo robiť, ak zomrie niekto blízky

Ak nám zomrie blízky človek, je pochopiteľné, že smútime. No nevyhneme sa ani množstvu praktických povinností – od vybavenia, pohrebu cez vyriešenie rôznych záväzkov, ktoré mal zomrelý voči iným inštitúciám až po riešenie pozostalosti. Pomôže vám náš manuál v aktuálnom vydaní týždenníkov MY.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Už ste čítali?