Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Za autobusové spojenie s Bratislavou chcú v meste zabojovať

Dopravca avizuje zrušenie linky už na jún, samospráva nesúhlasí.

Spoje by chýbali študentom aj turistom. Spoje by chýbali študentom aj turistom. (Zdroj: Iva Zigová)

BANSKÁ ŠTIAVNICA Banská Štiavnica môže stratiť autobusové spojenie s Bratislavou. Dopravca, spoločnosť SAD Zvolen, už potvrdila zámer linku odstaviť, argumentuje pritom zvyšujúcimi sa nákladmi na jej prevádzku.

Či a akú veľkú stratu ročne produkuje, nekonkretizovala.

„Naše rozhodnutie nie je rušenie, ale pozastavenie tejto linky na neurčitý čas, pokiaľ nájdeme spoločné riešenie s miestnou a regionálnou samosprávou, samozrejme čo najviac vyhovujúce pre cestujúcu verejnosť,“ píše sa v stanovisku spoločnosti. Spoje by mali prestať v oboch smeroch jazdiť ž v priebehu júna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do školy aj za prácou

S takýmto postupom ale nesúhlasí banskoštiavnická samospráva.

„Pre obyvateľov mesta a okresu ide o priame spoje, ktoré využívajú cestujúci na cestovanie do škôl, za prácou a zdravotnou starostlivosťou, tak do cieľovej stanice Bratislava, ako aj do miest: Nitra, Levice a podobne a späť do Banskej Štiavnice. Tiež treba do úvahy zobrať dôvod, že je to jediné priame a najkratšie autobusové spojenie s hlavným mestom, odkiaľ ľudia cestujú aj do zahraničia,“ reaguje primátorka Banskej Štiavnice Nadežda Babiaková (Smer – SD, SNS, SMS).

Tá sa už obrátila aj na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most – Híd).

Ďaleko v Bratislave

Zvolenská SAD-ka priznáva, že alternatívou pre cestujúcich sú len prestupy v Žiari nad Hronom či v Žarnovici. „Tento spôsob ale nemusí vyhovovať všetkým, pretože nejde o priame spojenie, čo cestujúci môžu považovať za znížený komfort pri cestovaní,“ netají spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: undefined Čítajte 

„Vidím to ako problém, keďže je to jeden z hlavných spojov zo Štiavnice a do nej a je veľmi využívaný, aspoň, čo ja viem. Bolo by to dosť náročné pre študentov aj pre ďalších ľudí, ktorí spoj využívajú, dopraviť sa do Bratislavy, keďže by museli prestupovať vo väčších mestách, určite by to trvalo dlhšie,“ komentuje správy o rušení linky cestujúca Kristína Nikolajová.

„Je to katastrofa, najlepšie by bolo zrušiť všetko,“ ironizuje Veronika Cibulová z Močiara. „Voľakedy bolo spojov viac ako v súčasnosti, stále ich ubúda,“ dodáva.

Problémové sú i vlaky

Problémom môže byť odstávka linky aj pre turistov.

„Štiavnica je najobľúbenejšou mestskou destináciou Slovákov. Dostávame aj maily od cudzincov s otázkou, ako sa sem z Bratislavy dostať. No asi ťažko, odpisujeme, keď cez víkendy ide priamy spoj z Bratislavy až o jednej na obed. Pre koho je tento spoj? Pre tých Štiavničanov, ktorí nestihli piatkový spoj? Pre návštevníkov, ktorí prídu do Štiavnice až o 16.20?“ pýta sa Igor Kuhn z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Banská Štiavnica.

SkryťVypnúť reklamu

Ak spojenie skončí, bude to považovať za neakceptovateľný krok.

„Autobusy jazdia v zlých časoch a chcú ich rušiť pre nerentabilitu, vlaky sú bez zastavovania rýchlikov v Hronskej Dúbrave pre návštevníkov rovnako nezmyselné,“ kritizuje napojenie Banskej Štiavnice na hlavné mesto.

Bez komunikácie

Banskoštiavnická radnica zvolala už na tento týždeň (27. 5.) rokovanie s dopravcom, ale aj s Banskobystrickým samosprávnym krajom o možnostiach, ako dopravné spojenie zachovať.

„Je však smutné, že samospráva sa musí dennodenne takéto informácie a správy dozvedať z neoverených zdrojov, že nikto z kompetentných takéto kroky a riešenia vopred nekomunikuje,“ hnevá sa primátorka mesta, ktorého pamiatky sú na zozname UNESCO.

Kraj chce presné dáta

Pomoc pri riešení situácie sľubuje aj Banskobystrický samosprávny kraj, hoci je diaľková doprava súkromnou a úplne komerčnou.

Prečítajte si tiež: undefined Čítajte 

„Samosprávny kraj na rozdiel od prímestskej dopravy do diaľkovej dopravy nevstupuje a nemôže byť jej objednávateľom. Napriek tomu nás rozhodnutie dopravcu zrušiť diaľkové linky mrzí. Možnosti, ako pomôcť Banskej Štiavnici s dopravou, vyhodnotí kraj podľa presnejších dôvodov a dát od dopravcov,“ reaguje Marcela Glevická, hovorkyňa samosprávneho kraja.

„Určite sa budeme snažiť neodrezať domácich obyvateľov tejto turisticky atraktívnej destinácie od spojov. Ak je to v možnostiach kraja, bude presviedčať dopravcov, aby svoje rozhodnutie zvážili alebo minimálne oddialili, kým sa nájde alternatívne riešenie,“ komentuje skorý termín, ktorý avizoval zvolenský dopravca už na júnové týždne.tách, určite by to trvalo dlhšie,“ komentuje správy o rušení linky cestujúca Kristína Nikolajová.

„Je to katastrofa, najlepšie by bolo zrušiť všetko,“ ironizuje Veronika Cibulová z Močiara. „Voľakedy bolo spojov viac ako v súčasnosti, stále ich ubúda,“ dodáva.

Problémové sú i vlaky

Problémom môže byť odstávka linky aj pre turistov.

„Štiavnica je najobľúbenejšou mestskou destináciou Slovákov. Dostávame aj maily od cudzincov s otázkou, ako sa sem z Bratislavy dostať. No asi ťažko, odpisujeme, keď cez víkendy ide priamy spoj z Bratislavy až o jednej na obed. Pre koho je tento spoj? Pre tých Štiavničanov, ktorí nestihli piatkový spoj? Pre návštevníkov, ktorí prídu do Štiavnice až o 16.20?“ pýta sa Igor Kuhn z Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Banská Štiavnica.

Ak spojenie skončí, bude to považovať za neakceptovateľný krok. „Autobusy jazdia v zlých časoch a chcú ich rušiť pre nerentabilitu, vlaky sú bez zastavovania rýchlikov v Hronskej Dúbrave pre návštevníkov rovnako nezmyselné,“ kritizuje napojenie Banskej Štiavnice na hlavné mesto.

Bez komunikácie

Banskoštiavnická radnica zvolala už na tento týždeň (27. 5.) rokovanie s dopravcom, ale aj s Banskobystrickým samosprávnym krajom o možnostiach, ako dopravné spojenie zachovať.

„Je však smutné, že samospráva sa musí dennodenne takéto informácie a správy dozvedať z neoverených zdrojov, že nikto z kompetentných takéto kroky a riešenia vopred nekomunikuje,“ hnevá sa primátorka mesta, ktorého pamiatky sú na zozname UNESCO.

Kraj chce presné dáta

Pomoc pri riešení situácie sľubuje aj Banskobystrický samosprávny kraj, hoci je diaľková doprava súkromnou a úplne komerčnou.

„Samosprávny kraj na rozdiel od prímestskej dopravy do diaľkovej dopravy nevstupuje a nemôže byť jej objednávateľom. Napriek tomu nás rozhodnutie dopravcu zrušiť diaľkové linky mrzí. Možnosti, ako pomôcť Banskej Štiavnici s dopravou, vyhodnotí kraj podľa presnejších dôvodov a dát od dopravcov,“ reaguje Marcela Glevická, hovorkyňa samosprávneho kraja.

„Určite sa budeme snažiť neodrezať domácich obyvateľov tejto turisticky atraktívnej destinácie od spojov. Ak je to v možnostiach kraja, bude presviedčať dopravcov, aby svoje rozhodnutie zvážili alebo minimálne oddialili, kým sa nájde alternatívne riešenie,“ komentuje skorý termín, ktorý avizoval zvolenský dopravca už na júnové týždne.

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 607
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 147
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 095
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 736
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 685
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 022
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 017

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  3. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 660
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 294
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 578
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 968
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 835
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Ilustračné foto.

TOP 30 prináša ďalšie výnimočné príbehy.


31. jan
Ján Kožuško, zakladateľ projektu Programko.sk

Na samotných kurzoch sa lektori nevenujú len tematike, na ktorý je workshop zameraný, ale poslucháčov upozorňujú aj na nástrahy internetu. Veď pojem kyberšikana sa v našom slovníku natrvalo usadil. V internetových vodách číhajú na deti rôzne nástrahy.


31. jan
Vodiči, ktorí chcú pokračovať v smere na Košice, musia prejsť cez mesto Zvolen.

Výstavba by bola rýchlejšia a finančne menej náročná.


29. jan
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


27. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muž na následky zranení zomrel.


1. feb

Aktuálny dlh letiska je 1,8 milióna eur.


21 h

Opatrenia sú tiež na ďalších súdoch. Zo Špecializovaného trestného súdu v Pezinku museli odviesť dvojicu obžalovaných.


(JN) 17 h

Prichádza poľská spoločnosť Orlen, v Čechách je už jednotkou.


23 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  3. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  6. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 660
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 294
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 578
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 968
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 835
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu