
Rezort dopravy následne reagoval vyhlásením, že s jej stavbou nepočíta. Minister dopravy Pavol Prokopovič v liste ministrovi hospodárstva Pavlovi Ruskovi okrem iného oznamuje, že na cestách medzi Hronským Beňadikom a Levicami je „schopný zabezpečiť ich potrebné úpravy s ohľadom na technické dispozície a možnosti, vrátane dobudovania štvorpruhu...“ Ministerstvo dopravy teraz tvrdí, že štvorprúdovú cestu postaví len vtedy, ak na ňu budú peniaze. „Stálo by to o dve miliardy viac,“ vyčíslil hovorca rezortu dopravy Tomáš Šarluška. Nevedel pritom povedať, koľko bude stáť modernizácia súčasných ciest bez rozšírenia na štyri jazdné pruhy. Cesta má spájať Levice s rýchlostnou cestou v Hronskom Beňadiku. Ministerstvo dopravy oficiálne stále počíta len s rekonštrukciou súčasných ciest a ich prekategorizovaním na cesty 1. triedy bez vybudovania štvorpruhu. Peniaze na rekonštrukcie ciest a prípadné dobudovanie štvorpruhu do Levíc by malo uvoľniť ministerstvo financií, ktoré rozpočtuje výdavky niekoľko rokov vopred. Štvorprúdová cesta pre Hankook Tire by mala byť podľa dohody Ruska s Hankookom hotová do roku 2010. Rusko cez víkend povedal, že sa dohodol s ministrom financií Ivanom Miklošom, že od roku 2008 rezort financií postupne vyčlení 3,2 miliardy na budovanie štvorprúdovej cesty. „Rokovania prebehli, ale konkrétnu výšku a štruktúru navrhovanej štátnej pomoci nepoznáme,“ reagoval Miklošov poradca Peter Papanek. Štvorprúdová cesta 1. triedy nie je rýchlostnou cestou ani diaľnicou. Nie sú na nej zvodidlá medzi pruhmi a odstavný pruh nie je taký široký a kvalitný ako na rýchlostných cestách a diaľniciach. Cesta z Hronského Beňadika do Levíc by prepojila tretieho najväčšieho investora na zelenej lúke Hankook Tire s rýchlostnou cestou a následne s európskou diaľničnou sieťou. S touto alternatívou by súhlasil aj primátor Levíc Štefan Mišák.
„Nie je podstatné, či štvorprúdovka bude o štyri alebo osem rokov. Podstatné je, že sem chcú prísť investori. Zvýši sa tým aj tlak na urýchlenú výstavbu cestnej siete. Leviciam a celému regiónu to môže len pomôcť. V súčasnosti je napojenie Levíc na diaľničné cesty alebo rýchlostné koridory žalostné,“ reagoval na informácie o zámere s výstavbou štvorprúdovky primátor Levíc Štefan Mišák. Dodal, že záujemcov o výstavbu priemyselných parkov v Leviciach pribúda. Vo štvrtok rokoval so zástupcami istej holandskej spoločnosti. Do Levíc by vraj chceli prísť s potravinovou výrobou. „Sčasti by nám to pomohlo pri riešení nezamestnanosti žien,“ hodnotil najnovšiu ponuku. Podobné rokovania vraj absolvuje takmer v každý týždeň. Dozvedeli sme sa, že Levice majú so zahraničnými investormi podpísané zatiaľ tri zmluvy. Napríklad švédska firma Nefab Packaging Slovakia spustí skúšobnú výrobu obalov pre elektrotechnický a automobilový priemysel už v júni. Zamestnávať by mala okolo 130 pracovníkov. Rakúska Globo Eastern Slovakia začne s výstavbou v júli. Prijme približne 70 zamestnancov a vznikne tu montážno–logistické centrum elektrických svietidiel. S indickou Steel Strips Wheels má mesto zatiaľ uzatvorenú zmluvu o budúcej zmluve. Podľa podnikateľského zámeru budú vyrábať disky automobilových kolies, zamestnávať by mali až 350 pracovníkov.