Koronakríza sťažuje podmienky aj lokálnym výrobcom so značkou Hont

Zámerom tejto značky je podporiť rozvoj územia Hont, s ohľadom na šetrné využívanie prírodného a kultúrneho dedičstva regiónu.

Regionálny produkt Hont.Regionálny produkt Hont. (Zdroj: Kristína Mindáková)

PRENČOV. Rady lokálnych producentov, ktorí môžu svoje výrobky, produkty či služby označovať regionálnou značkou Hont, sa opäť rozšírili. Regionálnu značku získali nedávno ďalší štyria výrobcovia.

"V marci tohto roka sme udelili značku štyrom výrobcom. Dvaja z nich sú producenti medu, certifikovali sme aj oblátky z Hontianskych Moraviec a kváskový chlieb, koláčiky nazvané výborníčky a orechy v karameli," priblížila Janka Bačíková z občianskeho združenia Zlatá cesta. Dodala, že celkovo je certifikovaných už takmer 50 lokálnych producentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situáciu im však podľa jej slov sťažuje aj aktuálna situácia spôsobená šírením nového koronavírusu. "Vydali sme kalendár podujatí, ktorý nám je však úplne zbytočný, keďže tie podujatia sa tento rok asi konať nebudú. Takže im nevieme zabezpečiť ani prenájom priestorov počas týchto podujatí," skonštatovala Bačíková.

Kalendár podujatí v regióne Zlatá cesta zahŕňa akcie od marca do konca decembra, no niektorí organizátori už avizovali, že sa neuskutočnia. Podobne sú na tom jarmoky v nákupných centrách, organizované Vidieckou organizáciou pre komunitné aktivity v spolupráci s miestnymi akčnými skupinami, na ktorých sa mohli títo výrobcovia prezentovať.

Prečítajte si Lekári hovoria o obmedzenom režime i nedostatku ochranných pomôcok Čítajte 

"Jediný sa konal v Lučenci v polovici februára. To bola posledná akcia, kde mohli výrobcovia ísť," dodala Bačíková s tým, zatvorená je aj reštaurácia vo Svätom Antone, kde pravidelne organizovali trh s týmito výrobkami. Výrobcov združenie propaguje aj prostredníctvom svojej internetovej stránky, takisto pripravuje internetový obchod s certifikovanými výrobkami.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom regionálnej značky je podporiť rozvoj územia Hont, s ohľadom na šetrné využívanie prírodného a kultúrneho dedičstva regiónu. Značka má podporiť miestnych producentov a garantuje pôvod označeného výrobku v regióne, šetrnosť výrobcu i výrobku k životnému prostrediu, kvalitu a priamu nadväznosť činnosti v danom území.

Producentom prináša propagáciu doma i mimo hraníc Hontu spoluprácu s inými regiónmi v rámci Slovenska, účasť na významných akciách v kraji a v rámci celej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 995
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 845
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 193
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 435
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 070
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 632
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 213
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  2. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  3. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  4. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  5. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  6. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  7. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 008
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 064
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 370
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 043
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 118
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 306
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Momentka z derby.

Tréner Pohronia označil prehru za zlyhanie.


Ilustračná fotografia.

Vystavené budú v Galérii Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici.


Prežila monarchiu, svetové vojny, odštátnenie aj privatizáciu. Korunou jej príbehu je pútnické miesto – hora Butkov.


Medveď hnedý.

Na území Slovenska by mali usmrtiť 350 jedincov.


SITA a 1 ďalší 2
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  2. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  3. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  4. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  5. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  6. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  7. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 008
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 064
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 370
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 043
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 118
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 306
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu