narastá zamestnanosť. Na prvých investorov sa tešili i Žiarčania. Ich radosť však predčasne ukončil Najvyšší súd SR, ktorý svojím rozhodnutím zastavil výstavbu diaľničného úseku Žarnovica – Šašovské Podhradie. Vyhovel tak žiarskemu občianskemu združeniu Svätokrížsky občiansky spolok (SOS), ktoré napadlo územné rozhodnutie z dôvodu, zjednodušene povedané, nedostatočnej informovanosti. Protest sa týka výstavby niekoľkostometrového kúsku diaľnice v katastri obce Ladomerská Vieska.
Mnohých Žiarčanov, najmä z radov nezamestnaných, zastavenie výstavby diaľnice šokovalo. Nevôľu neskrýval ani primátor mesta Ivan Černaj, ktorý je presvedčený, že vybraný variant výstavby diaľnice je najlepší, pretože nikomu nelikviduje majetok, nikomu nejde cez rodinné domy, ani firmy. Keby sa totiž zvolil napríklad variant diaľnice na opačnej strane Hrona, muselo by sa búrať niekoľko obývaných rodinných domov... Na tvrdenie občianskeho združenia SOS, že výstavbou diaľnice po schválenej trase by sa zamedzil prístup k Hronu, reagoval Černaj slovami: „Prístupová cesta k Hronu by nijakým spôsobom nebola obmedzená a tak isto by nebol ohrozený ani park. Opätovné prerokovanie trasy diaľnice môže jej výstavbu zdržať aj na niekoľko rokov, čo bude mať určite negatívny vplyv na príchod investícií do žiarskeho regiónu a tým pádom aj na jeho rozvoj,“ zdôraznil Černaj. V súvislosti s pozastavením výstavby diaľnice uvažuje nad zvolaním mimoriadneho zasadnutia primátorov miest a starostov obcí, na ktorom by sa mal rozhodnúť ďalší postup. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora, rozhodnutie Najvyššieho súdu oddiali výstavbu diaľnice minimálne na pol roka. Ak by sa však celý proces výstavby mal začať od prípravného konania, zdržanie by predstavovalo celé roky. Už dnes sa dajú vyčísliť prvé straty, ktoré dosahujú takmer sedemnásť miliónov korún. Toľko peňazí sa už totiž použilo na vykúpenie pozemkov pod a v okolí plánovanej trasy diaľnice. Nepriame straty zavinené oneskorením výstavby si dnes ešte netrúfne vyčísliť nikto.