Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Skvelý debut Petra Grégera v autokrose

Pred tohtoročnou autokrosovou sezónou, keď sa do tohto motoristického športu prihlásili dvaja končiaci deviataci Peter Gréger a Roman Šteflovič, pričom popri nich reprezentoval náš región aj úradujúci majster SR Jozef Zimerman, nikto nemohol predpokladať,

ako bude sezóna prebiehať a ako sa to všetko vlastne skončí. Autokros je totiž šport len pre silné nervy a pre šikovné ruky mechanikov, ale nielen tých. Pre techniku, čiže autá, platí vydržať a prísť až do cieľa. Sezóna MSR sa začala netradične a to tým, že hneď prvé dva preteky v Lučenci a Přerove boli zrušené, a tak sa prvé preteky konali s mesačným oneskorením v Lučenci - Fiľakovských Kľačanoch 28. - 29. mája. Na týchto pretekoch skončil Peter Gréger tretí, Jozef Zimerman štvrtý a Roman Šteflovič nebodoval. Nasledujúce preteky boli 17. až 19. júna na prekrásnej a rýchlej trati v maďarskom mestečku Nyirad. Týchto pretekov sa zúčastnil len Peter Gréger a skončil na skvelom treťom mieste. Po viac ako mesačnej prestávke už smerovali žarnovickí jazdci na preteky do ďalšieho maďarského mestečka Domsod v kompletnom zložení. I táto rovinatá trať bola rýchla a zvádzali sa na nej veľmi tvrdé súboje. Jediný Peter Gréger tu bodoval a to na peknom druhom mieste. Nasledujúce podujatie sa konalo 3. - 4. septembra opať v Lučenci. Peter Gréger skončil štvrtý, Roman Šteflovič na šiestom mieste a pre poruchu vozidla preteky nedokončil Jozef Zimerman. Dňa 24. septembra si opať v Lučenci vychutnal čierny deň pre zmenu Peter Gréger a naprebojoval sa ani do finálovej jazdy. Zato Roman Šteflovič získal 6 bodov za 11. miesto. Vyvrcholenie Majstrovstiev SR ako aj Zóny strednej Európy sa konalo opäť v Maďarsku na vynikajúcej trati v Nyirade. Počasie autokrosu prialo a zišli sa tu tí doteraz najlepší jazdci z Čiech, Maďarska a Slovenska. Každá jazda bola rýchlejšia ako tá predošlá, súboje boli neľútostné a do finálovej jazdy mohli postúpiť len tí najlepší. V jednej z rozjázd sa Roman Šteflovič so svojou Felíciou prevrátil na strechu a Petra Grégera vytlačili dvaja Maďari na ochranný val s pneumatík. Tu sa ukázalo, čo sú to šikovné ruky mechanikov, keď dokázali dať autá opäť do súťažného stavu. Peter Gréger podal vo finálovej jazde skvelý výkon. Za sebou nechal všetkých Maďarov na čele z ich majstrom Tomášom Karaiom na Protone (toto auto má viac než 400 koní) a skončil tak druhý, hneď za Milanom Troškom jazdiacim na Ford Pume približne s tým istým počtom koní ako Peter. Tretí skončil maďar Zoltán Madarasz na BMW. Čo sa týka celkových výsledkov Majstrovstiev SR, tak Peter Gréger skončil na vynikajúcom 3. mieste, čiže jeho prvá sezóna dopadla nad očakávanie. Zo siedmych podujatí stál štyrikrát na stupni víťazov. Pričom zo šiestich pretekov zóny strednej Európy absolvoval len dve podujatia, ale aj tak skončil na celkovom siedmom mieste. „So svojou sezónou som celkom spokojný. Vôbec som nečakal taký dobrý výsledok. Dôležité pre mňa bolo hlavne to, že som sa zoznámil s jednotlivými traťami, na ktorých sa bude určite jazdiť aj budúci rok.“ – dozvedeli sme sa už priamo od Petra Grégera. Málokto možno tuší, že tieto vynikajúce úspechy dosiahol len pätnásťročný študent prvého ročníka na Gymnáziu v Žiari nad Hronom, pre ktorého bola táto sezóna, ako sme už písali na úvod, absolútne prvou. Nestáva sa často, aby si mladí chlapci vyberali práve tento fyzicky, psychicky, ale aj technicky náročný šport. „K motorizmu som inklinoval už odmalička. Prvý, kto ma priviedol k autokrosu, bol môj otec Dušan Gréger. On je taktiež veľkým fanúšikom motorizmu, stál dokonca pri zrode plochej dráhy aút, ktorá sa jazdí pod názvom Auto Slide, takže v tejto oblasti ma dosť výrazne ovplyvnil práve on.” – povedal Peter. Napísali sme, že autokros je po technickej stránke veľmi náročný. Veď každý musí uznať, že keď si chcú chlapci zahrať futbal, nemajú s výberom miesta žiadny problém. Ale keď si chce niekto zajazdiť... . „S tréningom je to dosť problematické. Na okolí v podstate nie je kde trénovať, čiže trénujem len priamo pred každými pretekmi na súťažnej trati.” Podľa dosiahnutých výsledkov sa zdá, že Petrovi to vôbec nevadí. Nato, aby sa jazdec mohol venovať len a len pretekom a jazdil v dobrej psychicej pohode potrebuje jednak dobrých mechanikov, ale takisto aj dobré vzťahy s ďalšími pretekármi. Je tomu tak aj v tomto prípade? „Náš tím tvoria môj rovesník Roman Šteflovič a Jozef Zimerman ml., ktorého otec sa nám staral o prípravu auta pred sezónou. Počas sezóny to už bolo rôzne. Dôležité však je, že sme sezónu dojazdili bez vážnejších technických problémov. Čo sa týka iných pretekárov, tak si myslím, že mám zo všetkými dobré vzťahy. Spočiatku, vzhľadom na fakt, že som bol v tomto športe začiatočník, sa mi zdalo, že ma neberú veľmi do úvahy, ale keď som už začal dosahovať výsledky všimol som si ich väčší záujem o moju osobu.” Každé preteky sú veľmi špecifické. O samotnom víťazovi rozhodujú často len maličké detaily, pričom každému pretekárovi “sedí” iný tip trate. Nehovoriac o tom, že v aute môže sedieť aj superman, ale keď ho to auto naposlúcha... „Mne sa jazdilo lepšie na maďarských tratiach s väčšou členitosťou a mäkkším povrchom. K mojej Toyote Celice asi len toľko, že aj keď som rád, že ma počas sezóny nesklamala, tak na druhej strane som si vedomý toho, že je málo konkurencie-schopná, takže bez zvýšenia výkonu motora, ako aj ďalších úprav, by som len veľmi ťažko obhajoval 3. miesto, čo je zároveň aj môj cieľ v budúcej sezóne. Samozrejme, lepšie umiestnenie by som určite neodmietol.“ Veríme, že úspešný mladík so záľubou v motorkách a počítačoch bude podávať rovnaké výkony aj v budúcej sezóne. Samozrejme, ak nie aj lepšie.

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 667
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 842
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 510
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 456
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 2 697
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 470
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 206

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
  2. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
  3. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
  4. Anna Romanová: Moja psychóza 1
  5. Ján Škerko: Orbán a dezoláti sa hnevajú na Ukrajincov
  6. Zuzana Valachovičová: Vážení tvorcovia reklám
  7. Robert Puk: Prečo chcel starosta Rudolf Kusý zadĺžiť mestskú časť Bratislava Nové-Mesto?
  8. Anna Miľanová: Svet dobra... 2022
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 363
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 782
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 442
  4. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 237
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 4 263
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 343
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 280
  8. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 2 831
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


(PR) 26. sep
Vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja si uvedomuje nedostatok lekárov, láka ich na nadštandardné podmienky.

Všeobecní lekári i špecialisti chýbajú vo všetkých okresoch.


24. sep
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


23. sep
Kremnica.

Náklady majú byť 1,7 mil. eur.


SITA 23. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Interiér je vybavený z veľkej časti vecami, ktoré majú viac ako 50 rokov.


25. sep

V centre Novohradu pribudne 39 bytov. Jednoizbový vyjde zhruba na 55-tisíc eur.


26. sep

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


10 h

Spojené komunálne a župné voľby sa konajú 29. októbra.


26. sep

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Heuréka! Peniaze v zdravotníctve sa našli. A ani to tak nebolelo
  2. Martina Paulenová: Čo všetko som (ne)stihla počas dvojhodinového behu
  3. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu.
  4. Anna Romanová: Moja psychóza 1
  5. Ján Škerko: Orbán a dezoláti sa hnevajú na Ukrajincov
  6. Zuzana Valachovičová: Vážení tvorcovia reklám
  7. Robert Puk: Prečo chcel starosta Rudolf Kusý zadĺžiť mestskú časť Bratislava Nové-Mesto?
  8. Anna Miľanová: Svet dobra... 2022
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 363
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 782
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 442
  4. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 237
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 4 263
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 343
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 280
  8. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 2 831
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu