Zo skúseností je známe, že žiak nové učivo lepšie pochopí a zapamätá si ho práve vtedy, keď môže manipulovať s didaktickou pomôckou, použiť encyklopédiu, atlas a ak môže prostredníctvom riešenia problémových úloh prísť na isté súvislosti sám. Učitelia Základnej školy M. R. Štefánika v Leviciach sú už dlhé roky stotožnení s touto myšlienkou a ich pedagogická činnosť je zameraná na zatraktívnenie vyučovania. Na škole sa pracuje v dvoch modeloch vzdelávania – Krok za krokom a Alternatívne vzdelávanie mimoriadne nadaných detí.
V prvom ročníku každý žiak manipuluje s rozličnými formami abecedy, číslic, jednoduchými logickými hrami, legom Dacta, hlavolamami. Zoznamuje sa aj s počítačom, vypracováva pracovné listy rozličnej vedomostnej úrovne zostavené učiteľom. Postupne vo vyšších ročníkoch spoznáva náučné knihy, atlasy, slovníky, mapy, encyklopédie, ktoré sú sústredené v každej triede v centrách jednotlivých predmetov. Tu žiak zároveň nájde aj zaujímavé úlohy na riešenie. Neskôr sa pridáva práca s výukovými CD nosičmi a vyhľadávanie informácií prostredníctvom internetu. Mnohé takto zhromaždené informácie sú žiakmi jednotlivých ročníkov spracovávané do vlastných projektov. Autor má možnosť svoju prácu odprezentovať pred spolužiakmi, rodičmi a pedagógmi. Nezabúda sa ani na nutnú podmienku úspešnej prezentácie – komunikačné zručnosti.
O tom, že toto nie sú iba prázdne slová, sa môžete presvedčiť počas Dňa otvorených dverí, ktorý sa v Základnej škole M. R. Štefánika v Leviciach uskutoční 25. januára. Bližšie informácie môžete získať na www.zsmrsle.edu.sk.Jaroslava Dioszegiová