Deviataci zo Základnej školy na ulici M.R.Štefánika v Žiari nad Hronom si krátko po ukončení monitoru vydýchli. Písomnú skúšku zo slovenského jazyka a matematiky mali za sebou a teraz už iba jeden u druhého sondovali, či niektoré ťažšie otázky zodpovedali správne. Hoci ide o žiakov matematickej triedy, viac sa natrápili práve s týmto predmetom. „Myslím si, že matematika bola v porovnaní so slovenčinou ťažšia. Bolo tam viacero zadaní náročných na logiku, s ktorými sme sa potrápili,“ povedala nám Alexandra Korenačková.
Že matematika žiakov potrápila viac, potvrdzuje aj administrátorka Eva Mináriková, ktorá na nich počas monitoru dozerala. „Zatiaľ čo slovenčinu mali viacerí vypracovanú ešte pred koncom stanoveného času, matematiku riešili celých deväťdesiat minút,“ dodala. Stres a nervozitu na nich nebadala, úplne sa sústredili na to, čo píšu. Nikomu neprišlo nevoľno, ani sa mu pri písaní netriasla ruka.
Žiaci mali viacero receptov na to, aby neboli počas monitoru nervózni. „Niektorí sa spoliehali na čokoládu, je to osvedčený recept. Potrebovali sme čistú hlavu hlavne na matematike, lebo tam bolo pár chytákov,“ povedal nám Vladimír Bartošík. Iní priznali, že noc pred monitorom veľmi nespali a ich najväčším želaním bolo čo najskôr prísť domov a dospať zameškané.
Celkove však vládla v triede spokojnosť. „Učitelia sa s nami pripravovali na monitor dopredu, mali sme doučovania a písali sme skúšobné testy. Mohlo by to dopadnúť slušne,“ potvrdili nám viacerí žiaci.
V porovnaní s monitormi z predchádzajúcich rokov považuje riaditeľka školy Monika Dobrotová za najväčší prínos, že sa zohľadňovali špeciálno - pedagogické potreby žiakov. Týkali sa telesne postihnutých žiakov, alebo žiakov s poruchami učenia. Mohlo ísť o predĺženie času pri vypracovaní úloh, používanie kalkulačiek a podobne.
Takéto výnimky sa povolili aj v tejto škole podľa presne stanovených podmienok desiatim žiakom. Celkove monitor písalo 130 žiakov. Prišli naň všetci. Dokonca aj tí, ktorí neboli najzdravší. „Dodatočný termín monitoru sa robí v iných školách mimo mesta. Mnohí žiaci sa cítia istejšie, ak ho píšu vo vlastnej triede,“ dodala riaditeľka.