Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Nezvyčajné „riaditká“ má patentované

Vo svojej zbierke má Jan Kubíček z Levíc niekoľko kusov nezvyčajných bicyklov. Nájdete v nej dvojbicykel, na ktorom jazdí v tandeme. Ako však hovorí, nevýhodou je, že sa ťažko hľadá spolujazdec, s ktorým by bol zohratý. Pre svoju dcéru ako svadobný dar vy

Bicykel ovláda dvomi prstami
„Bicykel ľudia využívajú hlavne mimo zimy, keď nie je sneh. Tento môj je na jazdu na snehu ako stvorený. Navyše jeho výhodou je, že slúži ako terapeutická pomôcka,“ začína rozprávanie Jan Kubíček, ktorý v minulosti pracoval vo firme vyrábajúcej bicykle. Aj preto sa viac ako iní cyklisti zamýšľal nad tým, ako si jazdu uľahčiť a spríjemniť. „Keď si všimnete, počas jazdy sú cyklisti naklonení nad riaditkami v jednej polohe a namáhajú si tak chrbát. Jazda na mojom bicykli je pohodlná, jazdec riadi bicykel ľahko - iba dvomi prstami - a vôbec sa pritom nenamáha. Môže sedieť vo viacerých polohách a počas jazdy si precvičovať chrbticu. Tento komfort mu umožňuje korman, ktory vyrobil,“ vysvetľuje
J. Kubíček rozdiel jazdy na bicykli s klasickými a rehabilitačnými „riaditkami“.
Riaditká ako volant
Myšlienka na ne mu skrsla začiatkom roka 2003. Krátko nato si ich sám vyrobil, namontoval na bicykel a začal testovať. Ich princíp je v podstate jednoduchý: „Na bežné riaditká som namontoval hrazdičku, ktorá sa okolo nich otáča. Ku hrazdičke je pohyblivo pripojený kruh z duralu – volant. Jeho nakláňaním sa nastavuje výška a teda aj poloha jazdca na bicykli. Počas jazdy môžem sedieť vzpriamene ako sviečka, otáčať sa pohodlne doboku, ukazovať smer pri odbočovaní a pritom mať kontrolu nad bicyklom. Môžem tiež sedieť naklonený v rôznych polohách, čo umožňujú nakloniteľné riaditká. Alebo sa o ne môžem opierať predlaktiami a oddychovať, to hlavne vtedy, keď idem na dlhé trate. Vtedy riaditká prehodím na galuskový bicykel. Teraz v zime sa mi však osvedčil horský bicykel so širokými a drapľavými gumami, ktoré zvládajú hocijaký zasnežený terén.“
Vynález má patentovaný
Bicykel s nezvyčajným „volantom“ púta pozornosť v parčíku v centre mesta, na pešej zóne, na cestách, ale aj na školských dvoroch. „Tam jazdím často, lebo sú teraz v zime nevyužívané. Ale tiež chcem, aby si bicykel mladí všimli, pretože mládež ľahšie prijíma novinky,“ prezrádza svoju taktiku J. Kubíček. Neskrýva, že svoj objav, ktorý môže slúžiť ako terapeutická pomôcka, chce zviditeľniť. „Dal som si ho patentovať minulý rok 30. júna v Českom úrade priemyselného vlastníctva. Bolo to celkom jednoduché. Neskôr som bicykel s terapeutickými riaditkami predvádzal na športovom veľtrhu v Brne. Pútal som pozornosť rovnako ako môj kolega, ktorý jazdil na historickom bicykli s veľkým kolesom. Aj keď obidva bicykle boli podstatne odlišné, obaja sme mali rovnaké držanie tela,“ hovorí s úsmevom 56-ročný inovátor z Levíc.
Výrobu má, hľadá odbyt
Pretože pochádza z Čiech – z Přerova na Hanej – svoj objav by chcel zviditeľňovať aj tu. „Napríklad v Břeclavi sa bicykle používajú často. Rovnako aj v Holandsku. Rehabilitačné zariadenie na riaditká by som chcel vyrábať a predávať. Jedno takého zariadenie vyjde na približne 1200 korún. Dielňu mám pri dome, technológiu taktiež. Zatiaľ hľadám odbyt. Najskôr však ľudia musia prelomiť bariéry a odvážiť sa sadnúť si na takto upravený bicykel. Starší sú konzervatívnejší, mládež rada skúša niečo nové. Preto by som sa chcel zamerať na túto vekovú kategóriu formou prednášok a dopravnej výchovy. Mladí by si aspoň precvičili chrbticu, ktorú majú ohnutú celé hodiny nad počítačmi,“ dodal J. Kubíček.

SkryťVypnúť reklamu

Jana Némethová

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 937
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 207
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 645
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 216
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 017
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 2 741
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 567
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 366

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  6. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Ilustračná fotografia.

Konať sa bude po dvojročnej prestávke.


TASR 2 h

Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


(PR) 26. sep
Vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja si uvedomuje nedostatok lekárov, láka ich na nadštandardné podmienky.

Všeobecní lekári i špecialisti chýbajú vo všetkých okresoch.


24. sep
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


23. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


10 h

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  6. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu