
la. „Pri pravidelnej hĺbkovej komplexnej prehliadke tunela začiatkom februára sa zistilo, že prichádza k deformácii a oslabeniu tunela. Bolo identifikované poškodenie tunela, ako napríklad vytláčanie kameňov, či korózia oceľových podpôr,“ dodala Blašková s tým, že bezpečnosť cestujúcich zatiaľ ohrozená nebola.
Úsek Hronská Dúbrava – Banská Štiavnica je regionálnou traťou. Podľa cestovného poriadku ňou denne prejde osemnásť spojov v oboch smeroch. Po trati jazdia osobné vlaky, známe aj ako motoráčiky. Rekonštruovať sa bude len tunel, ktorý meria viac ako jeden kilometer. Jeho vybudovanie bolo súčasťou výstavby trate historicky známej ako Trať mládeže. Dokončený bol v roku 1949. Čiastočne je opravovaný už od roku 1982. Náklady na rekonštrukciu tunela sa odhadujú na niekoľko miliónov korún.
Náhradná doprava bude zabezpečená autobusmi, pričom cestovný poriadok je upravený tak, aby cestujúci stíhali vlakové prípoje v Hronskej Dúbrave. Pre komplexnosť informácie uverejňujeme aj cestovný poriadok náhradných autobusových spojov.