y Ľubica Šurková a Daniela Vanková. Triedu B majú pod dozorom riaditeľka Ľubica Bónová a učiteľka Mária Nasvetrová. Škôlka je zameraná na rozvoj environmentálnej výchovy u detí. O tom svedčia aj pravidelné výlety do lesa, na ranč, rôzne turistické prechádzky s ruksakmi, najčastejšie spojené s čistením chodníkov a okolia od odpadkov. Škôlka má aj veľkú záhradu, plnú zelene, s pieskoviskom a s preliezkami. S deťmi sa rozvíja vzťah k ľudovým tradíciám a zvyklostiam, ako napríklad páranie peria, fašiangy, stavanie mája, vynášanie Moreny. Taktiež si pripomínajú zvyky na dedine spojené s krstnými menami (Katarína, Ondrej...) a ich význam v minulosti. Majú založený zborník ľudových piesní, z ktorého čerpajú inšpiráciu počas prípravy na rôzne kultúrne podujatia. Škôlka má aj vlastný receptár. V spolupráci s Pohronským osvetovým strediskom, konkrétne s pani Soboslayovou, sa v materskej škole uskutočňujú tvorivé dielne, ako napríklad tekvicová paráda, fašiangové zvykoslovie a podobne. Deti sú priamo zapojené do výtvarnej tvorby a ich práce sú prezentované na výstavách v meste Žarnovica. Tak ako aj v ostatných škôlkach, aj tu sa spestruje každodenný život detí rôznymi aktivitami. Organizujú sa športové dni, dni jablka, dni mlieka, rôzne besiedky, narodeninové a meninové oslavy. Ďalej podporuje kultúrny život v meste zapájaním sa do rôznych podujatí a slávností. Spolupracuje s Mestským úradom, so Samaritánkou, s Centrom voľného času, s pedagogicko-psychologickým centrom, s Červeným krížom, s Policajným zborom Žiar nad Hronom. Škôlka naďalej využíva metodiku z projektu Škola dokorán. Začína pracovať aj na vlastnom projekte Malí ochrancovia prírody. Cieľom bude vychovávať deti k zdravému spôsobu života, ochrane zdravia, láske k človeku a k prírode. Materská škola na ulici P. Jilemnického sa zameriava aj na rozvoj výtvarných zručností a výtvarného talentu detí, zúčastňuje sa rôznych výtvarných súťaží, v ktorých dosahuje dobré výsledky. Funguje tu aj krúžok anglického jazyka, prírodovedecký krúžok, hudobno-pohybový krúžok. Výhoda umiestnenia dieťaťa v tomto zariadení spočíva v jeho rodinnom type, ktorým sa snaží vyhovieť požiadavkám rodičov na spoločné zaradenie súrodencov a kamarátov do triedy. Počas celého dňa sa vo všetkých výchovno-vzdelávacích aktivitách preferuje individuálny prístup k deťom. „Odbornosť a profesionalita by mali byť samozrejmosťou v každom predškolskom zariadení, ale hlavné naše poslanie vidíme v tom, aby sa deti pri nás cítili spokojné a citovo vyrovnané a navštevovali materskú školu s radosťou a úsmevom.“