amestnancov samosprávy a zlepšenia stavu informačno - komunikačných technológií, ktoré využívajú pri svojej práci orgány žiarskej samosprávy.
„Keď sme pred tromi rokmi nastúpili do funkcií, mestský úrad sme našli v stave, ktorý pripomínal hlboký socializmus,“ vysvetľuje primátor mesta Žiar nad Hronom Ivan Černaj. „Na 50 zamestnancov pripadalo 5 funkčných počítačov, jedno pripojenie na internet a nebola tu vôbec vytvorená prehľadná komunikácia s občanom. Dnes je situácia diametrálne odlišná. Úrad sme zmenili na zákaznícky orientovanú inštitúciu, vybudovali kanceláriu prvého kontaktu, každý pracovník má osobný počítač s prístupom na internet a samospráva má vytvorený ucelený informačný systém. Pre občanov sme sprístupnili viaceré kanály na vzájomnú komunikáciu s úradníkmi či predstaviteľmi mesta a do užívania sme dali aj bezplatnú internetovú miestnosť.“
Zavedením systému systému manažérstva kvality sa proces zdokonaľovania práce mestského úradu nekončí. Mesto začalo realizovať projekt modelu CAF (common assesment framework), ktorý je nástrojom samohodnotenia. Jeho cieľom je poskytnúť hodnotenie mestského úradu z hľadiska jeho činnosti pre riešenie úloh v prospech zákazníka – občana. Tento projekt umožní zamestnancom uvedomiť si možnosti vlastného zlepšovania sa a osobného rastu.
Slávnostná certifikácia mestského úradu sa uskutočnila vo štvrtok 13. apríla v Mestskom kultúrnom centre. Odovzdávania certifikátu kvality sa okrem primátora Žiaru nad Hronom Ivana Černaja a poslancov mestského zastupiteľstva zúčastnil aj predseda VÚC Banská Bystrica Milan Murgaš, poslanci VÚC, primátor mesta Martin Stanislav Bernát (mesto Martin ako prvé na Slovensku zaviedlo systém kvality) a zástupcovia certifikačnej organizácie Det Norske Veritas.