Spomedzi aktivít, ktoré sme si s Adamkom naplánovali, sme sa asi najviac tešili na celodennú výučbu v prírode - na Počúvadle, ktorá sa uskutočnila vďaka programu Školy pre budúcnosť. Cieľom bolo poznávanie prírody a blízkeho okolia. Posledný aprílový štvrtok sme nastúpili do autobusu, ktorý na nás čakal pred levickou základnou školou. Prvá zastávka bola v Banskej Štiavnici, kde nás čakali členovia krúžku sokoliarov zo Strednej priemyselnej školy lesníckej v Banskej Štiavnici. To bol zážitok! Verili by ste, že sme si mohli vyskúšať ozajstnú „sokoliarsku” rukavicu, na ktorú nám postupne prilietali vtáčí dravci? Aj sme sa trošku báli, ale spolu s Adamkom sme strach prekonali. A potom sme sa doslova pretekali, kto, kedy a ktorého vtáčieho dravca si zoberie na rukavicu. Či to bude sokol lesný, myšiak lesný alebo nebodaj krkavec?
Každý sa ukázal ako hrdina a vôbec nikto sa nebál. I keď sa nám nechcelo opustiť sokoliarov - čakala nás ďalšia časť našej cesty. Nádherná príroda Štiavnických vrchov sa nám ukázala v plnej svojej kráse! Nasledovala hlavná časť našej prírodovednej výpravy: samotná výučba v prírode. Hneď na začiatku sme sa rozdelili do skupín. Úlohou prvej skupiny bolo pomocou encyklopédie vyhľadať stromy a rastliny, ktoré sa v danej lokalite nachádzajú a oboznámiť s nimi ostatných. Druhá skupina si mala z knihy Priateľ lesa preštudovať a potom poučiť spolužiakov, čo robiť v neočakávaných situáciách, ktoré sa môžu v prírode naskytnúť. Tretia skupina mala digitálnym fotoaparátom zachytiť rastliny, stromy, prípadne aj znečistené životné prostredie. Úlohou štvrtej skupiny bolo vytvoriť z prírodnín napríklad vodný mlyn, loďku, panáčika, prístrešok či turistické značky. Po práci v skupinách sme si urobili výstup na Sitno.
Iveta Žilková