u, oprava jednotlivých výtlkov je nehospodárna a nevedie k trvalému zlepšeniu. „V týchto prípadoch je lepšie urobiť celkovú výmenu obrusných živičných vrstiev komunikácie. Ulice Krížna od križovatky so Šoltésovej ulicou po križovatku s Rudenkovou ulicou a Jesenského ulica od križovatky s Krížnou po križovatku s ulicou Pod Vršky sú značne poškodené, preto sa mesto rozhodlo pre celkovú rekonštrukciu povrchu komunikácií. Predpokladáme, že rekonštrukcia by sa mala realizovať v tomto mesiaci,“ konštatuje hovorca.
Mesto pripravuje aj ďalšie, rozsiahlejšie rekonštrukcie obrusných živičných vrstiev miestnych komunikácií a chodníkov. Tie chce zrealizovať od júna do augusta a zároveň bude opravovať miestne komunikácie v miestach menšieho rozsahu poškodenia.
Na májovom zasadnutí mestského zastupiteľstva poslanci schválili mimoriadnu investíciu na rekonštrukciu ciest a chodníkov 10 miliónov Sk. Na výtlky v rozpočte pôvodne plánovali vynaložiť 2 milióny. V tomto roku sa tak do žiarskych ciest vloží 12 miliónov, pričom niektoré komunikácie budú zrekonštruované kompletne. Napríklad Sládkovičova ulica pri nemocnici, časť Krížnej, chodník na Chrástekovej a chodník na Janského ulici. Mesto tiež vybuduje niekoľko nových chodníkov.
Podľa primátora mesta Ivana Černaja by mesto na kompletnú rekonštrukciu ciest potrebovalo okolo 100 miliónov korún, čo zhruba predstavuje výšku jeho ročného rozpočtu. „Je to výzva do budúcnosti, ale raz sa to spraviť musí,“ hovorí Černaj. „Keby sa aj v minulosti každý rok kompletne opravila aspoň jedna cesta tak ako počas nášho funkčného obdobia, dnes by sme s komunikáciami mali minimálne problémy. Prípadne za peniaze, ktoré sa v 90. rokoch vynaložili za takú predraženú rekonštrukciu námestia, sme mohli mať novú celú cestnú sieť v našom meste.“