órii, teda o minulosti, treba si uvedomiť, že tá sa začína vždy práve teraz. A tak sú vlastne historickými vozidlami aj tie dnešné, lebo zajtra už bude všetko inak. V tomto roku mohli preto návštevníci obdivovať aj Mercedes Benz Tricar z roku 1886, i momentálny typ monopostu F 1 Renault R26, s ktorým Fernando Alonso bojuje o druhý majstrovský titul. Tohtoročný festival bol však zasvätený dvom storočniciam - stým rokom histórie pretekov veľkých cien a spomienke na legendárne preteky Targa Florio. To všetko pod mottom „Racing for Glory - a Century od Grand Prix“, teda „Jazdenie pre slávu - storočie veľkých cien“. A pri týchto oslavách hrala dominantnú úlohu značka Renault. To preto, lebo s autom tejto značky vyhral Maďar Ferenc Szisz prvú veľkú cenu, ktorú Francúzi zorganizovali v roku 1906. Pravdaže, vtedy to bolo všetko trochu inak, pretože sa jazdilo v trojuholníku medzi mestami Le Mans, Saint-Calais a La Ferté-Bernard o dôžke 103 kilometrov. Jazdec so spolujazdcom museli v utorok absolvovať tento okruh šesťkrát, v stredu ešte raz šesťkrát. Teda štvornásobok dôžky dnešných veľkých cien... Sziszov náskok po prvom dni bol dva a pol hodiny pred druhým aj preto, lebo kým on so svojím mechanikom menili gumy za štyri minúty, ostatní na to v štyridsaťstupňových horúčavách potrebovali štvrť hodiny! Renault vtedy vyhral a aj preto stáli v Goodwoode pod obrovským stanom tri monoposty z raného veku efjednotky a tri dnešné. Nigel Mansell, majster sveta z roku 1992, ktorý do Goodwoodu prišiel vôbec prvý raz, označil Alonsov monopost R26 za najkrajší bolid, aký kedy videl. No krása je, ako je známe, záležitosťou individuálneho vkusu a tak mnohí za najkrajšie auto označovali Eagle-Westlake T1G z roku 1967, s ktorým jazdil festivalu vždy verný Dan Gurney, bývalý skvelý americký pilot. Veľa nadšencov však obdivovalo aj aerodynamickú karosériu auta Lloyd-Borgward, ktoré utvorilo v roku 1954 rýchlostný rekord na zemi. Dovedna sa v Goodwoode zišlo 300 nádherných vozidiel, z ktorých len niekoľko nebolo pohyblivých. Holanďan Gijs van Lennep ukázal divákom svoj šporťák Porsche 911 RSR, s ktorým vyhral v roku 1973 preteky Targa Florio. Tieto legendárne preteky, ktoré sa jazdili po cestách-necestách na Sicílii, by v tomto roku tiež oslavovali storočnicu, no van Lennep bol posledným víťazom. Tak ako vždy poskytol Goodwood návštevníkom veľkolepé divadlo, do ktorého vhodne zapadol aj Bruno Senna, synovec Ayrtona Sennu, ktorý pilotoval Lotus 97T-Renault z roku 1985, s ktorým brazílsky šampión vyhral svoje prvé preteky.