Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
NOVÝ CESTOVNÝ PORIADOK ZVOLENSKEJ SAD, KTORÁ PREVÁDZKUJE MHD OKREM ZVOLENA A BANSKEJ BYSTRICE AJ V ŽIARI NAD HRONOM, VYVOLÁVA OTÁZNIKY NAD ROZDIELNYMI TARIFAMI

V Žiari cestujú zdravotne postihnutí drahšie

Rozdiel na cestovnom v jednotlivých mestách zaujal aj našu čitateľku Annu Ševčíkovú. Má preukaz ZŤP a tak sa potešila, keď sa na prvej strane cestovného poriadku dočítala, že cestovať bude iba za korunu. „Až neskôr som si všimla, že táto tarifa platí len

pre Banskú Bystricu. Pre nás je cena päť korún. Ako je to možné?“ pýta sa. „Napríklad v Bratislave jazdia na preukaz ZŤP úplne zadarmo a pritom tam sú ešte väčšie cestovné pásma,“ dodáva s poznámkou, že cestovný poriadok pošle aj ministerke práce, sociálnych vecí a rodiny.
Riaditeľ dopravného úseku SAD Zvolen Ján Konôpka hovorí, že tarifa sa odvodzuje od schváleného cenového výmeru, ktorý vydáva príslušná obec „Z tohto dôvodu môžu mať a aj majú jednotlivé mestá odlišné cenové výmery, ktoré musí dopravca pre príslušné mesto rešpektovať. V schválenom cenovom výmere zohľadňuje obec viaceré faktory, ako je počet a štruktúra obyvateľov, rozloha územia mesta, potreba prestupov, počet žiakov a študentov či turizmus. Prevádzkovanie každej MHD má odlišné náklady, tržby a poskytovanú dotáciu,“ hovorí riaditeľ. „Keďže v predchádzajúcich rokoch sme už prevádzkovali MHD vo Zvolene aj v Žiari nad Hronom, dohodli sme sa s príslušnými magistrátmi miest, aby sa ich cenové výmery zjednotili, čo sa podarilo dosiahnuť v roku 2005.“
K otázke rozdielnosti zliav pre ZŤP v MHD Ján Konôpka dodáva, že dopravca zabezpečuje hromadnú dopravu v každom meste podľa osobitnej zmluvy. V nej príslušné mesto určí objednaný rozsah dopravy a výšku dotácie, ktorú poskytne dopravcovi ako kompenzáciu za stratu z nerentabilných spojov a z poskytovania zliav. „Ak dopravca zavedie ďalšiu zľavu pre určitú kategóriu cestujúcich a nad rámec príslušného cenového výmeru, tak len na svoje náklady. Ak by sa však našli dodatočné prostriedky v rozpočte miest Zvolen a Žiar nad Hronom na takéto rozsahy zliav, sme požiadavku mesta pripravení zabezpečiť.“
Kým v Banskej Bystrici pri prestupe na ďalší spoj do 45 minút a pri platbe čipovou kartou platí 50-percentná zľava na cestovnom, vo Zvolene ani v Žiari nad Hronom takáto možnosť nie je. Vo Zvolene pritom pri zavedení čipových kariet túto možnosť „sadka“ poskytovala pri prestupe do 20 minút. „Banská Bystrica je krajským mestom, má približne 85-tisíc obyvateľov a rozlohu, kde okrajové časti mesta sú od seba vzdialené až do 15 kilometrov. Pri tomto rozsahu nie je možné zostaviť cestovný poriadok tak, aby z každého bodu v meste išlo priame dopravné spojenie do všetkých častí mesta, preto sú potrebné na niektorých linkách prestupy,“ objasňuje Konôpka. „Vyššie množstvo cestujúcich v Banskej Bystrici umožňuje zaviesť prestupné cestovné, táto zľava však má znova dopad na potrebu vykrytia strát, Banská Bystrica však jej vykrytie v zmluve akceptovala.“
Podmienky Zvolena a Žiaru nad Hronom umožňujú podľa riaditeľa zostaviť sieť liniek MHD tak, aby prepájali jednotlivé časti mesta priamo, s minimálnym počtom nutných prestupov. Navyše, všetky linky idú cez centrum mesta.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 217
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 490
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 445
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 997
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 856
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 706
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 997
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 816
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 547
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 531
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

V Kremnici budú štyri odberné miesta, pomôže aj mestský rozhlas

Pomocnú ruku malo zatiaľ ponúknuť približne 40 ľudí.

Odbery vzoriek na koronavírus. Ilustračné foto.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

V Hliníku nad Hronom ponúklo pomoc už 20 dobrovoľníkov

Pomocných pracovníkov bude treba viac.

Ilustračná fotografia.

Jelene rušia časť obyvateľov obce. Tí sa sťažujú na hluk

Podľa nich je tento rok situácia zatiaľ najhoršia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?