ba rýchlostnej komunikácie R1 medzi Hronským Beňadikom a Žarnovicou. V meste stojí stavebný dvor pre diaľnicu a betonárka, odkiaľ autá vyrážali na stavbu diaľnice.
„Za desať rokov výstavby rýchlostnej komunikácie prešlo cez naše cesty obrovské množstvo nákladných áut a ťažkých mechanizmov. Prirodzene, že sa to na katastrofálnom stave našich ciest výrazne podpísalo,“ povedal nám primátor Žarnovice Dušan Gréger. Najväčším problémom sú početné výtlky, odtrhnuté krajnice a niektoré cesty sa dajú prejsť iba s problémami. Podľa primátora sú nebezpečné predovšetkým štyri miestne komunikácie, ktoré nákladné autá využívali najčastejšie. „V najbližšom období sa chceme stretnúť s predstaviteľmi Národnej diaľničnej spoločnosti a vyčísliť konkrétnu sumu, ktorú by sme na opravu ciest potrebovali,“ dodal primátor. Dodáva, že mesto nemá v rozpočte dostatok prostriedkov na opravu.
Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík hovorí, že náklady na opravu žarnovických komunikácií budú predmetom vzájomnej dohody. Rokovania medzi mestom a spoločnosťou sa zatiaľ neuskutočnili. Podľa neho sú súčasťou každej schválenej dokumentácii k výstavbe diaľnice aj podrobnosti o tom, akým spôsobom sa bude realizovať doprava ťažkej techniky. Je to podmienené súhlasom samosprávy. V tomto zmysle sa ráta aj s budúcou opravou komunikácií, ktoré sú zaťažené pri výstavbe diaľnic. Pripustil však, že dodávatelia nie vždy dokážu kontrolovať vodičov ťažkých mechanizmov, či naozaj využívajú iba schválené cestné koridory.
Obchvat Žarnovice vybudovali pred desiatimi rokmi, čo odbremenilo dopravu v centre mesta. Diaľničný úsek medzi Hronským Beňadikom a Žarnovicou by mal byť ukončený v závere tohto roka.