eho bolo najväčším problémom pri výstavbe úseku to, že sa budoval za plnej prevádzky. To neraz komplikovalo a zdržovalo prevádzku. Do výstavby zasiahla aj minuloročná, mimoriadne tvrdá zima, no k výraznejším časovým sklzom neprišlo. Na úseku medzi Hronským Beňadikom a Žarnovicou je v súčasnosti rýchlostnou cestou prepojených 23 kilometrov, ďalšia etapa výstavby by sa mala začať v nasledujúcom roku. Pôjde o úsek medzi Žarnovicou a Šašovským Podhradím, pričom v prvej etape sa bude stavať cesta medzi Žarnovicou a Lehôtkou pod Brehmi. Rýchlostná cesta je súčasťou južného ťahu medzi Trnavou a Banskou Bystricou. Podľa ministra je reálne, že prepojenie Bratislavy a Banskej Bystrice môže byť ukončené v roku 2010.
Budovanie rýchlostnej cesty si vyžiadal aj fakt, že frekvencia dopravy na tomto úseku je mimoriadne vysoká. Podľa údajov z minulého roka úsekom pri Rudne prešlo denne 20 400 áut. V porovnaní s rokom 1995 je to viac ako 8-tisícový nárast denne.
Celý úsek je navrhnutý ako štvorpruhová cesta s parametrami pre rýchlosť 100 kilometrov za hodinu. Zvýšiť by sa ním mala nielen cestovná rýchlosť, ale aj bezpečnosť premávky. Kvôli vysokej nehodovosti zvykli vodiči úsek nazývať aj hronským lievikom.