„Nehodovosť v našom žiarskom regióne jednoznačne stúpa. V minulom roku sme evidovali 1283 nehôd, čo je nárast takmer o 15 percent oproti predminulému roku. V celom Banskobystrickom kraji evidujeme len asi 2 percentný nárast nehodovosti, z čoho je zrejmé, že žiarsky región patrí k najnehodovejším. To zodpovedá nevyhovujúcemu stavu ciest, ktoré máme v rámci regiónu. Prakticky už asi pred desiatimi rokmi bola prekročená kapacita cesty medzi Žarnovicou a Žiarom. Keď v roku 1998 bola spustená prevádzka semaforov v Ladomerskej Vieske, už vtedy bola zaznamenaná intenzita okolo 16 500 vozidiel denne. Pri sčítaní v roku 2005, to už bolo 21 500 vozidiel. V tomto období už intenzita dosahuje asi 22 000 vozidiel za deň, kým kapacita cesty je len okolo 14 000 vozidiel denne. Z toho, pravdaže, vyplýva vysoká nehodovosť a vytváranie kolón. Vďaka špecifickej tohtoročnej zime v tomto roku evidujeme dosiaľ menej nehôd ako po iné roky v tomto období, čo však už nemusí platiť počas ďalších mesiacov roka.“
K problematike tvorby nového zákona nám Marián Sikorai povedal: „Od roku 1996 bol zákon o premávke na pozemných komunikáciách č. 315 novelizovaný asi 20 - krát, čím sa stáva veľmi neprehľadným. Preto je potrebné vypracovať a schváliť nový zákon, ktorý bude zohľadňovať európske zásady a reagovať na súčasnú situáciu. Takýto zákon sa len pripravuje, rezort ministerstva vnútra ešte len zhromažďuje pripomienky a návrhy. Zatiaľ sa vodiči musia riadiť doteraz platnými predpismi. I keď od 15. marca nemusia vodiči svietiť, jednoznačne to odporúčame. V súčasnosti je celoslovensky medializovaná akcia „vidieť a byť videný“, čo je hlavné kritérium bezpečnosti na cestách aj vo vzťahu vodiči chodci a vodiči cyklisti. Aj keď momentálne táto povinnosť celoročne svietiť v zákone nie je, pre bezpečnosť je svietenie veľmi dôležité. Je však potrebné pripomenúť, aby vodiči používali iba predpísané osvetlenie, t. j. aby nepoužívali napr. hmlové svetlá i v čase, keď hmla nie je, čím oslňujú protiidúcich vodičov. Pripomíname, že je v platnosti nariadenie vlády, ktoré od 1. júna zavádza povinnosť používať na prepravu detí autosedačky. V prípade, že sa vo vozidle vzadu prepravuje viac detí a priestor nedovoľuje umiestniť tretiu autosedačku, musí byť zvyšné dieťa od troch rokov pripútané štandardným bezpečnostným pásom,“ dodal Sikorai.