„Pre účastníkov sme pripravili dvojdňový program. Navštívili planetárium a mohli sa zúčastniť experimentov, ktoré im predviedli univerzitní pedagógovia. Snažili sme sa im priblížiť fyziku metódou škola hrou,“ hovorí o podujatí učiteľka fyziky Milada Kaldrovičová. V utorok ráno ich už čakali zadania, ktoré pozostávali zo štyroch príkladov rôznej náročnosti a zamerania. „Výsledky budú hodnotiť pracovníci Technickej univerzity v Žiline a Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici,“ informuje fyzikárka. Najlepší z riešiteľov postúpia do celoslovenského kola. Pedagogička verí, že medzi úspešnými deťmi, sa objavia aj zástupcovia „dvojky“. Ako sa s teoretickými úlohami vysporiadali žiaci základných škôl, sme sa spýtali priamo ich.
Michal Anderle, Lučenec - „Dojmy zo súťaže sú zmiešané. Boli aj ľahké aj ťažké príklady. Ale je to normálne, že v krajskom kole ide náročnosť hore. Ťažko povedať, aké budú výsledky, ale mal by som byť úspešný riešiteľ. Zaujal ma program v planetáriu a hvezdárni. Nových kamarátov som si nenašiel, nebol na to čas. Najviac sa mi páčilo, že som nemusel byť v škole (smiech).“
Dana Lormusová, Detva - „Prvé dve úlohy boli jednoduché a druhé dve náročné. Zaujal ma program vo hvezdárni, najmä pozorovanie Slnka a premietanie hviezdnej oblohy. Pokusy, ktoré si pripravili univerzitní učitelia, by ma možno zaujali, keby som ich nevidela už tretíkrát.“
Štefan Faršang, Rimavská Sobota - „Myslím, že príklady boli primerane náročné. Také, ktoré by mal fyzikár vedieť, ak postúpil do krajského kola. Zaváhal som len v jednom príklade, takže dúfam, že to dopadne dobre. Chcel by som sa fyzike venovať aj na gymnáziu v Komárne. Program, ktorý pre nás pripravili, sa mi veľmi páčil.
Tomáš Slisz, Žiar nad Hronom „Úlohy boli o niečo ťažšie ako v okresnom kole. S jedným som sa potrápil, ale inak to vyzerá celkom v pohode. Konkurencia bola určite silnejšia. Sprievodný program bol super. Najviac ma oslovili pokusy, ktoré nám včera predviedli. Nikdy by som nepovedal, že niektoré veci môžu fungovať tak, ako fungujú. Vo viacerých prípadoch ma vyviedli z omylu.“
Zuzana Krčmáriková, Žiar nad Hronom - „Úlohy boli zostavené podobne ako v okresnom kole, ale boli náročnejšie. Riešili sme ich vlastne plné štyri hodiny. S prípravou na školské kolo nám pomáhala triedna pani učiteľka. Vysvetlila nám zadania, ktorým sme nerozumeli.“