Táto otázka ma vždy napadá, keď musím absolvovať cestu medzi železničnou stanicou v Žiari nad Hronom a centrom mesta, prípadne sídliskom Etapa. Autobusy totiž v tomto meste už nejaký ten rôčik v smere zo železničnej stanice do mesta a späť jednoducho nepremávajú. Ľudia však stále do Žiaru nad Hronom cestujú vlakom a zrejme budú túto možnosť využívať aj naďalej, keďže cesta železnicou je predsa len lacnejšia. Najmä z pohľadu starších seniorov, ktorým na rozdiel od Slovenskej autobusovej dopravy (výnimkou sú MHD) železnica poskytuje až 60 percentnú zľavu. Sú však aj iné prípady, keď sa cestujúci musí doslova čudovať, čo všetko dokážu v jeho neprospech vymyslieť zodpovední vedúci SAD. Príkladom je aj nadväznosť autobusových spojov na spoje vlakové. Keď pricestujete do Hliníka nad Hronom vlakom, ktorý má príchod o pol ôsmej ráno, šancu stihnúť autobusový spoj do Banskej Štiavnice, ktorý má odchod v tom istom čase, máte len vtedy, ak tento spoj náhodou mešká. Na čo je takýto cestovný poriadok dobrý, len ťažko pochopiť, no takýchto prípadov je až – až. Ide o súperenie medzi SAD a železničnou dopravou? Ak áno, dopláca na to len cestujúci. Sú však aj ďalšie príklady, v ktorých ťažko hľadať logiku. Keby ste sa pred obedom potrebovali dostať zo Žarnovice do Novej Bane, máte takúto možnosť: Autobusový spoj odchádzajúci od motela presne o pol dvanástej vás zavezie na železničnú stanicu. Ten istý autobus hneď pokračuje do mesta (smer Ílend), no cestujúci si musí zakúpiť nový cestovný lístok. Keby chcel cestujúci pokračovať na najbližšiu zastávku na Cintorínskej ulici, ktorá je od železničnej stanice vzdialená ani nie pol kilometra, museli by si kúpiť cestovný lístok v cene 11 korún. A aj takýchto prípadov by sme našli niekoľko. Rád by som počul odpoveď na otázku, prečo tento spoj nemôže mať konečnú v meste, keďže nenadväzuje na železničné spoje. A to od tých, ktorí každoročne zostavujú cestovný poriadok SAD. Pravidelne s mnohými chybami, nepresnosťami a nelogickýmizmenami.