- Aká je základná myšlienka projektu?
- eTwinning znamená elektronické párovanie, keď pomocou portálu eTwinning si škola nájde svoju dvojičku v niektorej z európskych krajín a spolu pracujú na projekte, pričom využívajú moderné informačné a komunikačné technológie. Dvojičkou našej školy sa stala Bundeshandelsakademie v rakúskom Linzi. Cieľom projektu je motivovať študentov k zmysluplným debatám o problémoch rozšíreného spoločenstva Európskej únie. Takými sú postavenie mladých ľudí v Európskej únii, ochrana ľudských práv, rozvoj vzdelávania, kultúry, športu, kultúrne dedičstvo Európy, životné prostredie, ale i európska budúcnosť. Projekt Euroschool vznikol, aby podnietil záujem študentov oboch partnerských škôl o úniu a posilňoval ich pocit spolunáležitosti.
- Do akej miery rozvíja projekt vedomosti žiakov získané počas štúdia a akú intenzitu ďalšieho vzdelávania, napr. v oblasti európskej legislatívy, vyžaduje?
- Projekt má ambíciu prispieť k všeobecným vedomostiam študentov získaných na hodinách dejepisu, občianskej náuky, náuky o spoločnosti, spoločenskej komunikácie, geografie, informačnej a výpočtovej techniky. Intenzívne využíva a zdokonaľuje komunikáciu v anglickom jazyku a rozvíja zručnosti vo využívaní rôznych foriem informačných a komunikačných technológií. Posilňuje tímovú prácu, zodpovedný a samostatný prístup k plneniu úloh. Ďalšou našou snahou je, aby sa študenti lepšie orientovali v európskom integračnom procese, a tak sa pripravovali na aktívny život v zjednotenej Európe 21. storočia. Realizácia projektu znamená osobný vklad študentov k 50. výročiu vzniku Európskej únie, ktoré sme si pripomenuli 26. marca tohto roku.
- V čom sa Euroschool odlišuje od podobných projektov?
- Je originálny tým, že sme v ňom rozvinuli vlastné myšlienky a nápady. Kvalita projektu spočíva i v tom, že sme maximálne využili nielen virtuálne prostriedky spolupráce s našimi partnermi, ale uskutočnili sme aj spoločné stretnutie na našej obchodnej akadémii. Absolvovali sme spoločný workshop, vedomostné súťaže a kvízy o problematike EÚ. V Bruseli sme prezentovali projekt na celoeurópskej konferencii eTwinning a 9. mája, v Deň Európy, sme sa zúčastnili pracovnej návštevy v Európskom parlamente v Štrasburgu. Spoločne s rakúskymi partnermi sme absolvovali Európsku jar 2007. Aktivity v rámci projektu sú zamerané tak, aby študenti oboch zúčastnených škôl chápali, že život v únii má zmysel pre všetkých, hlavne pre mladú generáciu, ktorej zjednotená Európa ponúkne aj posilnenie mobility občanov za vzdelaním, prácou, kultúrou či cestovaním.
- Čo považujete za najvýraznejší prínos uskutočneného projektu?
- Snáď kvalitnú spoluprácu oboch partnerských
tímov, promptné plnenie plánovaných úloh, rôznorodé a pestré metódy a formych vzájomnej spolupráce. Kvalitné výstupy (CD, tri videofilmy, webová stránka, články o projekte uverejnené v tlači, plagáty, pohľadnice, letáky) sú ďalším odrazom dobrej spolupráce partnerov. Práca na projekte umožnila našim i rakúskym študentom lepšie poznať históriu i súčasné fungovanie EÚ, čím si budujú aktívny prístup k euroobčianstvu a uvedomeniu si spolupatričnosti v rámci Európy.
- Dočká sa Euroschool pokračovania?
- Spolu s partnermi v Linzi plánujeme aj v budúcom školskom roku pokračovať v práci na projekte. Máme spoločný záujem ďalej hovoriť o európskych záležitostiach, radi by sme napr. rozoberali tematiku európskeho kultúrneho dedičstva.
Katarína Lalíková