Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

S motorkou na cestách

Dosť bolo čítania a listovania v motorkárskych časopisoch. Sen skupinky motorkárov bol vymeniť Šturec za Alpy. Mesiac pred termínom odchodu nás bolo deväť, väčšinou mladí a neskúsení ľudia. Mal som z toho trošku obavy, ktoré sa naplnili pár dní pred odcho

Problémy sa začali objavovať z každej strany (peniaze, technické záležitosti, kedy, ako...) Sám som im nič nemohol garantovať. Aj pre mňa bola táto cesta prvou skúsenosťou. Podarilo sa mi však zohnať sponzora, ktorý nám prispel na benzín a ubytovanie. Zdalo sa, že hlavné problémy sú vyriešené.
Termín odchodu bola streda skoro ráno. Počet dobrodruhov sa zmenšil na štyroch. Ako to už v prvý deň takejto cesty býva, čakala na nás dlhá nezaujímavá jazda po diaľnici – smer Salzburg. Počasie nám však prialo, bolo až veľmi teplo. Padlo vhod osvieženie v malom jazere neďaleko, v Pichlingersee. Po príchode do Salzburgu diaľnica skončila a pokračovali sme na ceste I. triedy číslo 178.Tu začal konečne motorkársky raj. Náplasťou na nepohodu z diaľnice bol výstup na Kitzbuheler Horn v nadmorskej výške 1996 metrov nad morom.
V smere na Innsbruck sa nám v horskom stredisku Krimmel podarilo nájsť ubytovanie v slušnom kempe, odkiaľ bol krásny výhľad na vodopád. To, čo nás čakalo najbližšie dni, sa dá len ťažko opísať. Na motorkách sme dosiahli nadmorskú výšku, ktorú u nás ani nenájdete, t.j. 2829 m v Hochsoldene, kam vedie krásna kľukatá cesta, končiaca sa dvojkilometrovým tunelom ústiacom pri ľadovci Tiefenbach. Musím spomenúť aj všetky horské prechody, na ktorých ma prekvapilo množstvo tunelov, kvalitný asfalt a pokosená tráva popri ceste, napriek veľkým nadmorským výškam s náročným terénom. Miesta, ktoré sú známe medzi motorkármi, ako napríklad Timmelsjoch Passo Rambo (2503 m. n. m.), Stilfserjoch Passo Stelvio (2558 m. n. m.) a Gavia Passo di Gávia (2652 m. n. m.) sa všetkým veľmi páčili. Zvlášť dolina Martel, ktorá aj napriek tomu, že bola mimo motorkárskej trasy (iba sme sem náhodou zablúdili), bola kvalitne upravená a udržiavaná. Odtiaľ bol nádherný výhľad na ľadovec Ortles (3769 m. n. m.).
Pri hľadaní nocľahu v Sant. Kataríne sme sa dostali do farského kempu, kde nám slang a prízvuk tunajších obyvateľov skomplikoval komunikáciu v nemčine. Asi po polhodinovej konverzácii rukami a nohami, ktorá neviedla k ničomu, som odchádzal so slovami: „Čo tu nikto nevie po slovensky?“ „Ja viem,“ ozval sa asi 17-ročný chlapec. Po zoznámení nám povedal, že jeho matka pochádza z Prešova a pomohol nám ubytovať sa.
Naša ďalšia cesta viedla cez Dolomity do pohoria Eisenerzer, kde sa nachádza povrchová baňa neskutočných rozmerov. Táto oblasť ma ako Kremničana zvlášť zaujala, preto sme tu strávili dva dni. Hneď ráno pri vstupe do bane sa nám podaril husársky kúsok. Aj napriek zákazom sme sa úplnou náhodou dostali priamo do lomu. Po pár zákrutách ležalo pred nami parkovisko 120-tonových kolosov, ktoré vozia rudu. Pri pohľade na ne mi srdce nedalo a využil som možnosť skúsiť si sadnúť za volant takéhoto parádneho „autíčka“. Ešte pár fotiek a rýchlo preč, lebo to začínalo „smrdieť“ veľkými nepríjemnosťami. Radšej rýchlo na parkovisko pre turistov, pretože tu sa práve začína turistický biznis. Za 13 eur nás posadili na korbu 120-tonového nákladného auta. Počas plnej prevádzky nás previezli lomom, ktorého obhliadka trvala asi jednu hodinu. Po prenocovaní v útulnom, no preplnenom kempe pár kilometrov od bane, sme vyrazili na posledný horský prechod Pyhrnpass (954 m. n. m.). Hoci nemal veľkú nadmorskú výšku, viedla ním krásna cesta s nádherným výhľadom na okolité hory.
V Amstettene sme sa napojili na diaľnicu - smer Kremnica. Za sedem dní bolo za nami 3400 kilometrov jazdy po kvalitných cestách, až kým sme nedorazili na úsek Šašov – Kremnica.
Na konci ešte spomeniem talianskych motorkárov. Sú to skrátka „machri“. Sú veľmi tolerantní a ústretoví voči ostatným. Žasol som nad tým, čo pre nich znamená červená v nedeľu. Nie stop, ale iba pozor a ide sa veselo ďalej. Počas nedele sme s nimi v tesnom závese „rešpektovali taliansku červenú“ asi tridsaťkrát. Prekvapil ma aj vysoký vek motorkárov, ktorý bol v priemere asi 60 rokov.
Uťahaní, no plní nezabudnuteľných zážitkov sme sa po týždni na cestách šťastne vrátili domov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


ĽUBOMÍR SIMON

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 408
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 747
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 151
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 034
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 615
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 494
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 799

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 053
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 164
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 894
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 353
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 923
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Kypí vám pri pohľade na deti pozerajúce do telefónu alebo sediace za počítačom krv v žilách? Pozor, aby ste ich nepripravili o úspešnú kariéru. Namiesto zákazov ich naučte počítačom rozumieť - a zabezpečíte im lepšiu budúcnosť.


9 h
Vodiči, ktorí chcú pokračovať v smere na Košice, musia prejsť cez mesto Zvolen.

Výstavba by bola rýchlejšia a finančne menej náročná.


29. jan
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


27. jan
Ilustračná fotografia.

Prinášame veľký prehľad rodičovských príspevkov a dávok.


27. jan

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 053
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 164
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 894
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 353
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 923
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu