Ako nás informoval dopravný inžinier Okresného dopravného inšpektorátu v Žiari nad Hronom Marián Sikorai, v našom regióne sa jesenné počasie na dopravnej nehodovosti výraznejšie nepodpísalo. „Podstatnejší vplyv na vývoj dopravnej nehodovosti u nás majú kapacitne preťažené cesty, ktoré sú navyše v nevyhovujúcom dopravno - technickom stave,“ vysvetľuje Sikorai. Podľa neho najčastejšou príčinou nehôd, najmä na ťahu Revištské Podzámčie - Šašovské Podhradie, je nedodržanie bezpečnej vzdialenosti za vozidlom, čo sa môže významne prejaviť aj v hmle.
„Tu je užitočná skúsenosť z predpisov platiacich od 1. mája v Nemecku. Hlavným cieľom opatrenia je väčšia bezpečnosť a zamedzenie stále sa zvyšujúcej neohľaduplnosti na nemeckých cestách. Sprísnené sú sankcie pri nedodržiavaní zákonom stanovených minimálnych odstupov počas jazdy,“ poukazuje na riešenie problému.
Pre úplnosť informácie nám tiež vysvetlil, čo v Nemecku znamená bezpečnostný odstup medzi vozidlami. „Ak idete po diaľnici rýchlosťou napr. 100 km/h, musíte mať od vozidla idúceho pred vami odstup polovicu hodnoty tachometra v metroch, čiže 50 m. Ak idete 120 km/h, tak je to 60 m a pri 130 km/h je to 65 m na suchej vozovke. Na mokrej ceste je to vzdialenosť, ktorú ukazuje váš tachometer. Nemci dokonca začali rozlišovať, že čím bližšie ste k vozidlu idúcemu pred vami, tým vyššiu pokutu zaplatíte. Napr. pri rýchlosti 100 km/h musíte mať odstup spomínaných minimálne 50 m. Ak je to od 40 m do 50 m, zaplatíte pokutu 35 eur, ale ak je to menej ako 10 metrov, pokuta je už 200 eur. Odporúčame našim vodičom, aby podobné zásady uplatňovali aj na našich cestách,“ odkazuje širokej motoristickej verejnosti.
(ab)