Finančný dar získali za projekt Po stopách starovekých civilizácií, ktorý prihlásili do 3. ročníka Grantu pre mimoriadne nadané deti vyhláseného Školou pre mimoriadne nadané deti a gymnáziom v Bratislave.
Ako nás informovala zástupkyňa riaditeľa školy Kristína Holá, cieľom projektu je prostredníctvom poznávania života starovekých civilizácií podporovať záujem detí o poznávanie okolitého sveta, rozvíjať zručnosti v riešení problémov a tvorivých úloh, argumentáciu, intuíciu a kritické myslenie. „Téma je rozdelená na dve nezávislé časti – Sumeri a Staroveký Egypt, o ktorých sa žiaci 3.E učia na hodine Obohatenie,“ konkretizuje Holá. „Deti sa zoznámia s pyramídou, nielen ako starovekou hrobkou faraónov, podrobne preštudujú technológiu stavby a pokúsia sa postaviť jej zmenšeninu. Pri stavbe využijú viaceré medzipredmetové vzťahy. Musia vyriešiť problém od výberu materiálu, cez prípravu miesta na stavbu, vyznačenie pôdorysu, stavbu stien pyramídy orientovaných na svetové strany, presun materiálu na stavbu atď.,“ dodala.
Pri prihlasovaní projektu mala triedna učiteľka nadaných tretiakov Eva Višňanská iné predstavy. Ak by zaň získali viac peňazí, určite by navštívili Louvre v Paríži, časť prezentujúcu staroveké civilizácie.
(AB)