Už po tretíkrát dostali študenti stredných škôl Slovenska možnosť zapojiť sa do projektu Euroscola vyhláseného Informačnou kanceláriou Európskeho parlamentu.
13. feb 2008 o 0:00
Aby ste mohli odoberať príspevky tohto autora, musíte byť prihlásený:
Prihlásiť|Registrovať
Študenti Obchodnej akadémie v Leviciach do Európskeho parlamentu v Štrasburgu zavítali v januári. Predchádzalo tomu množstvo aktivít študentov spojených s uskutočnením tvorivých workshopov a debát o Európskej únii. Niektoré workshopy si študenti organizovali sami a niektoré z nich zorganizovali v spolupráci s pracovníkmi Europe Direct v Nitre. Študenti natočili i vlastný film o Námestí Európy v Komárne. Ich bohaté aktivity a kreativita boli ocenené možnosťou navštíviť Európsky parlament v Štrasburgu. Počas krátkeho poznávacieho výletu po Európe ich svojou krásou prekvapilo nemecké univerzitné mestečko Heidelberg, špeciálne zážitky majú tiež z návštevy Schengenu a Pamätník Schengenskej dohody, natočili dokumentárny film a stretli sa s primátorom Schengenu. Zlatým klincom bola návšteva Štrasburgu a prehliadka pamätihodností patriacich do Svetového kultúrneho dedičstva Unesco. Nádheru alsaského centra si odnášajú nielen vo svojich spomienkach, ale tiež v dokumentárnom filme o Štrasburgu, ktorý spoločne vytvorili.
Návštevu Európskeho parlamentu absolvovali spolu s ďalšími 450 študentmi z ostatných členských krajín Európskej únie. Dostali príležitosť spoznať prácu europoslancov a spolu so svojimi európskymi rovesníkmi si vyskúšať jeden pracovný deň ako skutoční europoslanci. „Euroscola bola pre nás skutočnou školou, v ktorej sa rozšíril náš obzor nielen o nové vedomosti, ale hlavne o zážitky a osobnú účasť a možnosť vyskúšať si na vlastnej koži, ako náročné je rozhodovať o budúcnosti takého kolosu akým je Európska únia,“ povedala Dominika Valachová, študentka Obchodnej akadémie v Leviciach.
ZUZANA MÉSZÁROSOVÁ
Článok pokračuje pod video reklamou
Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom
Váš e-mail bol úspešne zaregistrovaný. Aktivujte si odber správ kliknutím na odkaz, ktorý sme vám poslali e-mailom.
Pre mnohé firmy, organizácie, neziskové projekty, ale aj jednotlivcov je nadviazanie spolupráce s novinármi veľkým otáznikom. Vďaka zmienkam v médiách sa môžu zviditeľniť a stať sa mienkotvorcami vo svojej oblasti.