Doteraz neboli odstránené ani závažné technické chyby, ktoré znepríjemňujú život najmä chodcom, ktorí by sa na nadjazd chceli dostať od železničnej stanice v Novej Bani. Od prechodu pre chodcov cez „starú cestu“, k nemu síce vedie chodník, no na nadjazd sa dá dostať len tak, že chodec prelezie zábradlie a zvodidlá, alebo si zvolí okľuku cez cestu vedúcu z centra mesta. Navyše, chodník pre chodcov na ľavej strane nadjazdu v smere do obce Brehy v tejto časti nebol vybudovaný. Preto by tu bol potrebný priechod pre chodcov, s čím sa stotožňuje aj Okresný dopravný inšpektorát (ODI) v Žiari nad Hronom. Marian Sikorai z ODI prípisom z marca minulého roku, doporučil Mestskému úradu v Novej Bani tento problém riešiť. Komisia dopravy pri Mestskom zastupiteľstve v Novej Bani sa stanoviskom ODI zaoberala v máji. Vyjadrila súhlas so zrušením zábradlia a zvodidiel a s vybudovaním prepojenia chodníka nad cestou III/0659 Školská ulica a s umiestnením vodorovného dopravného značenia v križovatke tak, aby bol zabezpečený bezpečný prechod chodcov na chodník na druhej strane nadjazdu. Komisia však konštatovala, že momentálne nie sú na realizáciu v rozpočte finančné prostriedky. Čoskoro uplynie rok odvtedy, ako dopravný inšpektorát adresoval novobanskej samospráva prvý prípis, tá však v tomto smere zatiaľ nič nepodnikla. A tak chodci smerujúci zo železničnej stanice v Novej Bani do obce Brehy, prechádzajú cez železničnú trať- neraz s kočíkmi, alebo bicyklami, čím porušujú bezpečnostné predpisy. Okrem toho je ich konanie maximálne nebezpečné.
Zaujímavá je však príčina, prečo dodnes nadjazd nebol skolaudovaný. Pavel Gašperan, hlavný odborný zamestnanec prípravy ciest z Národnej diaľničnej spoločnosti v Banskej Bystrici tvrdí, že kolaudácia sa doteraz neuskutočnila z jediného dôvodu. Správca cesty, ktorým je v tomto prípade Slovenská správa ciest, neprevezme komunikáciu, respektíve úsek novovybudovanej preložky cesty 0659 Brehy - Nová Baňa, keďže zatiaľ nebola priznaná v usporiadaní cestnej siete. Návrh usporiadania je od začiatku problematický v tom, že do dnešného dňa nebola ujasnená koncepcia súbežnej cesty. Problém riešenia prepojenia chodníka na nadjazd je však podľa Pavla Gašperana možný, ak s tým bude súhlasiť Okresný dopravný inšpektorát. Ten sa k riešeniu problému vyjadril kladne takmer pred rokom. Keďže kolaudácia nadjazdu je stále podľa Gašperana v nedohľadne, problém chodcov na nadjazde by sa mal riešiť racionálnejšie a bez zbytočnej byrokracie, či totálnej ignorácie tohto problému úradníkmi zodpovednými za túto oblasť. No to by sa musel dobudovať chodník pre chodcov aj na ľavej strane nadjazdu v smere do obce Brehy tak, ako je to v druhej časti nadjazdu pred vstupom do tejto obce. Priestor pre tento chodník na nadjazde je, čo je pre jeho realizáciu dôležité. O takéto riešenie však musia Národnú diaľničnú spoločnosť v Banskej Bystrici požiadať mesto Nová Baňa a obec Brehy. Petície Brežanov, ktoré v tomto smere pred niekoľkými rokmi smerovali až na Ministerstvo dopravy SR, či na Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja, zatiaľ boli neúspešné.
Nutne sa preto vynára otázka, či sa týmto problémom budú kompetentní zaoberať až vtedy, keď sa na koľajniciach, cez ktoré zatiaľ chodci vo dne i v noci prechádzajú, stane smrteľný úraz?
JOZEF RUSŇÁK