MENO: Ján Havran
VEK: 29 rokov
STAV: slobodný
POVOLANIE: podnikateľ
ZÁĽUBY: basketbal, plávanie, futbal (aktívne)
ČO VÁS INŠPIROVALO K VSTUPU DO KOMUNÁLNEJ POLITIKY? Myslím si, že každý človek, ktorému záleží na tom, ako bude jeho mesto vyzerať o niekoľko rokov, by sa mal aktívne zaujímať o veci verejné. Podľa mňa zastupovať ľudí v mestskom zastupiteľstve a presadzovať ich záujmy je ten najlepší spôsob ako pohnúť naše mesto vpred.
KOĽKÉ VOLEBNÉ OBDOBIE STE POSLANCOM? Prvé.
ČÍM BY STE CHCELI PRISPIEŤ K NAPREDOVANIU MESTA? Chcel by som vniesť do komunálnej politiky náhľad mladého človeka, s novými riešeniami a novými motívmi konania v prospech všetkých občanov nášho mesta. Toto, myslím si v komunálnej politike v Novej Bani chýbalo dlhé roky.
ČO JE PODĽA VÁS NAJVÄČŠÍM PROBLÉMOM NOVEJ BANE? Podľa môjho názoru najväčším problémom je to, že celá plejáda ľudí, ktorá bola doteraz v jeho vedení, svojou pasivitou a nekompetentnosťou spôsobila, že mesto zaostalo za celoslovenským vývojom o niekoľko rokov a dôsledkom tejto neschopnosti robiť radikálne zmeny a vnášať do riadenia nové metódy a myšlienky je to, že naše mesto má zdevastované technické služby, neprosperujúce mestské lesy, neopravené cesty, zdecimovanú nemocnicu a „na krku“ množstvo ďalších problémov, ktoré vlastnými silami sotva vyrieši. Často mám z toho dojem, akoby sa v našom meste v mnohých veciach zastavil čas a zodpovední ľudia konajú, akoby žili ešte v „ére minulej“.
AKO BY STE HO RIEŠILI? Kompletnou výmenou ľudí zodpovedných za riadenie mesta, a to je možné len jediným spôsobom, väčším záujmom ľudí o komunálnu politiku a ich kontrolou, aby predstavitelia samosprávy získali pocit zodpovednosti za svoje rozhodnutia, ktoré ovplyvňujú život nás všetkých.
V ČOM VIDÍTE BUDÚCNOSŤ VÁŠHO MESTA? Budúcnosť nášho mesta vidím najmä v rozvoji cestovného ruchu. Myslím si, že krása nášho kraja si zaslúži oveľa väčšiu pozornosť a podporu, akú dostávala doteraz. Som presvedčený o tom, že možnosti na rekreáciu a oddych prinesú Novej Bani viac pozitív ako strácanie času s dobudovávaním priemyselného parku, pre ktorého vznik nebolo doteraz urobené takmer nič.
(R)