BANSKÁ ŠTIAVNICA. Štiavnický región má šancu stať sa pilotným adeptom priemyselného parku cestovného ruchu na Slovensku a rozvoj cestovného ruchu môže vytvoriť nové ekonomické odvetvie, ktoré dokáže vylepšiť kvalitu životných podmienok miestnych obyvateľov. Presvedčený je o tom primátor mesta Banská Štiavnica Pavol Balžanka. Ako uviedol na dnešnej tlačovej besede, vzhľadom na intenzívnu propagáciu Banskej Štiavnice aj ďalších lokalít je presvedčený o zvýšení záujmu zo strany turistov.
"Pevne verím, že aj na Slovensku svitá na lepšie časy a že aj aktivity Banskobystrického samosprávneho kraja budú prispievať k tomu, aby regióny mohli využiť v rámci cestovného ruchu možnosti, ktoré sú k dispozícii," povedal. Stredné Slovensko ponúka viaceré unikátne turistické atrakcie, o ktorých však verejnosť nie je dostatočne informovaná. V tomto smere chce do budúcnosti zlepšiť stav Slovenská agentúra pre cestovný ruch, ktorej úlohou je napomáhať rozvoju cestovného ruchu.
"Aj preto sme s pomocou vyššieho územného celku začali zriaďovať regionálne pracoviská," odpovedala na otázku TASR, ako možno zlepšiť informovanosť návštevníkov, vedúca regionálneho zastúpenia SACR Beáta Lukáčová. Podľa nej sa však aj informácie z regiónov musia ponúkať v atraktívnejšej podobe a prezentovať tipy, ktoré presvedčia záujemcov, že sa tam oplatí cestovať. "Kríza má aj ten význam, že donúti ľudí, ktorí majú prázdne domy, aby vymysleli niečo nové. Podujatia, ktoré ponúknu niečo iné a atraktívnejšie, dokážu prilákať viac ľudí," vyslovil na adresu záujmu návštevníkov o oddych a relax zástupca Úradu BBSK Anton Bača, ktorý vidí šancu na zvýšenie záujmu o cestovný ruch v združovaní subjektov.
"Musia položiť základy, ako vytvoriť atmosféru, ktorá pritiahne ľudí do ulíc a na podujatia," dodal v súvislosti so záujmom o "príjazdový" cestovný ruch. Zástupca BBSK potvrdil, že regionálna samospráva hľadá cesty podpory projektov v koordinácii. "Podporujeme viaceré podujatia aj finančne, ale nie sú to veľké sumy, pretože naša úloha je v niečom inom," spresnil Bača a doplnil, že v tomto smere je skôr snaha spoločne hľadať cesty ako projektom dosiahnuť cieľ. Aj keď na Slovensku sa v ostatnom období urobilo veľa v propagácii cestovného ruchu, počet zahraničných návštevníkov nedosahuje množstvo, na aké sú v regiónoch možnosti.
Podľa Lukáčovej je jedným z vážnych nedostatkov rozvoja nielen kvalita dostupných informácií, ale tiež kvalita vypĺňania voľného času návštevníka. "Príkladom sú možno Vysoké Tatry, kde južná časť na slovenskej strane akoby večer spala, a na severnej v Poľsku to žije ako v prímorskom letovisku," poukázala na súčasné rezervy slovenského cestovného ruchu.