Článok pokračuje pod video reklamou
ŽIAR NAD HRONOM. K mestám, ktoré ako jeden z komunikačných nástrojov používajú aj vlastné logo, sa zaraďuje Žiar nad Hronom. Nové logo ho stálo zhruba 1 000 eur a magistrát ho vybral spomedzi 10 návrhov, ktoré vypracovala bratislavská firma MediaDom, uviedol pre agentúru SITA hovorca mesta Žiar nad Hronom Martin Baláž. Ako ďalej informoval, tejto firme mesto zadalo zákazku na základe prieskumu trhu po oslovení troch firiem. Nové logo predstavia občanom na hudobnom festivale Cityfest v sobotu.
Logo má tvar štyroch modrých štvorcov v otvorenom modro-žltom štvorcovom ohradení. Má vyjadrovať štyri základné atribúty pre šťastné bývanie a plnohodnotný život v Žiari nad Hronom - rodinu, bezpečnosť, pracovné príležitosti a možnosti relaxu. Štvorce zároveň vyjadrujú charakteristický typ výstavby v tomto meste. „Ide o abstraktné a jednoduché logo, ktoré vyjadruje, že Žiar nad Hronom je mladé a moderné mesto," povedal Baláž. Na rozdiel od erbu, ktorý bude Žiar nad Hronom naďalej používať pri slávnostných príležitostiach a na oficiálnych dokumentoch, logo bude slúžiť na masovú komunikáciu.