Brusel schválil financie pre R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie

Štvorprúdový úsek R1 bude dlhý 18 kilometrov s projektovanou rýchlosťou na 100 kilometrov za hodinu.

BRATISLAVA. Európska komisia schválila vyčlenenie 111 mil. eur na financovanie projektu výstavby rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie. Brusel sa zaviazal, že z celkovej ceny investície 130,612 mil. eur preplatí 85 percent, zvyšných 19,592 mil. eur pôjde zo štátneho rozpočtu. Brusel začiatkom marca rozhodol, že projekt je v súlade s dopravnou politikou Európskej únie, hovoriacej o tom, že peniaze majú smerovať do regiónov, ktoré podporu najviac potrebujú. Ide o tretí komisiou schválený veľký projekt nad 50 mil. eur v rámci sedemročného Operačného programu Doprava 2007 až 2013. Ministerstvo dopravy predložilo projekt na schválenie 3. februára minulého roka. Informoval o tom hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"To, že nám tento projekt Európska únia schválila, vnímam ako veľký úspech. Som rád, že po všetkých peripetiách s prípravou schvaľovacích procesov na európske fondy žneme vytúžené ovocie," reagoval na rozhodnutie Bruselu minister dopravy Ľubomír Vážny. Cesta medzi Žarnovicou a Šašovským Podhradím podľa neho nezodpovedala potrebám, aké si vyžaduje cesta 1. triedy. V celej dĺžke mala nevhodné šírkové usporiadanie, jazdná rýchlosť, hustota a bezpečnosť premávky neboli nedostatočné. "Vytvárali sa kolóny, čím dochádzalo k veľkým časovým aj energetickým stratám a zvyšovaniu nákladov na opravu," uviedol ďalej Vážny.

Štvorprúdový úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie bude dlhý 18 kilometrov s projektovanou rýchlosťou na 100 kilometrov za hodinu. Prvá etapa výstavby bola odovzdaná do užívania vlani v novembri, druhá etapa bude dokončená v novembri tohto roka.

Belgicko

Minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Emisné normy by mali byť prísnejšie o desať rokov skôr.


TASR 1
Stellantis

Už nemáme čas na ďalšie odklady, povedal Antonio Filosa.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 139
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 909
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 505
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 112
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 099
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 392
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 325
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 318
  1. Rado Surovka: Tanec inkvizítorov
  2. Daniel Bíro: Ladislav Lahoda zo spoločnosti CMA sa podelil o jeho skúsenosti z prieskumov podzemných priestorov. Na čo všetko si musíme dávať pozor?
  3. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  4. Štefan Šturdzík: Vykašlite sa na politiku a šašov okolo nej.
  5. Miroslav Ferkl: Rehot Richtera
  6. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  7. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 980
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 135
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 950
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 850
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 349
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 651
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 536
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 8 542
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Štvornohý člen policajného zboru vypátral nezvestného.

Seniora našli pod turistickým chodníkom.


Čaká na vás lahodný tekvicový krém s karamelizovanými semiačkami.

Vysoký štandard, ktorý poznáte z dobrých reštaurácií, je bežný aj v reštauračných vozňoch Železničnej spoločnosti Slovensko.


1

Opäť sa vydávame na potulky krajinou, kde každá zastávka ponúka nový zážitok a nezabudnuteľné spomienky.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu