Projekt, ktorý by mal podporiť propagáciu a marketing cestovného ruchu (CR) v Banskej Štiavnici pre obdobie najbližších troch rokov, pripravuje tamojší magistrát.
BANSKÁ ŠTIAVNICA. O jeho podporu vo výške 300.000 eur sa bude uchádzať z eurofondov, prostredníctvom Regionálneho operačného programu (ROP) Podpora a rozvoj infraštruktúry cestovného ruchu.
Ako TASR povedal vedúci odboru kultúry, cestovného ruchu a športu na Mestskom úrade (MsÚ) v B. Štiavnici Rastislav Marko, program podporuje tzv. mäkké, neinvestičné aktivity a je určený pre vyššie územné celky alebo partnerstvá miest a obcí.
Mesto by z neho financovalo napríklad propagačné tlačoviny, veľkoplošnú reklamu či reklamu cez internet, mediálne kampane a podobne. Úspešná realizácia projektu umožní vybudovať aj také aktivity, na ktoré doteraz neboli k dispozícii finančné zdroje. Zároveň je možné financovať aj podujatia, ktoré prispejú k rozvoju CR v regióne.
Uzávierka programu je 28. mája, predkladatelia projektov by mali už na jeseň vedieť, či boli úspešní. Mesto požiadalo na ostatnom mestskom zastupiteľstve poslancov o schválenie päťpercentnej spoluúčasti vo výške 15.000 eur.
Keďže ide o program, ktorý je určený pre partnerstvá miest a obcí, MsÚ už oslovil samosprávny kraj, ako aj starostov okolitých obcí na spoluprácu. Projekt počíta aj so založením organizácie destinačného manažmentu, ktorý sa bude zakladať na spolupráci verejného a súkromného sektoru.
Banská Štiavnica a širší región očakáva v budúcnosti zmenu v prístupe k riadeniu rozvoja cestovného ruchu. Toto odvetvie by sa malo zaradiť na najvyššiu priečku medzi prioritami hospodárskeho rozvoja regiónu. Zámerom mesta je tiež presadiť sa ako líder v inováciách v CR v celoslovenskom meradle a vytvoriť špecializovanú regionálnu organizáciu so zameraním na CR. B. Štiavnica by sa tak stala prvou obcou na Slovensku, ktorá zaregistruje oblastnú organizáciu cestovného ruchu.