Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

V prípade núdze zaplatia autobusy v Novej Bani z mestskej kasy

Autobusové spoje v Novej Bani podľa jej primátora prehustené nie sú. Reagoval tak na slová župana Vladimíra Maňku, ktorý chce šetriť na prímestskej autobusovej doprave.

Župa chce šetriť na prímestských spojoch.Župa chce šetriť na prímestských spojoch. (Zdroj: JÁN KROŠLÁK)

NOVÁ BAŇA. Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK), Vladimír Maňka, nedávno avizoval zmeny, vďaka ktorým by župa mala ušetriť. Úspory očakáva aj od racionalizácie prímestskej autobusovej dopravy, pričom by sa mal prehodnotiť nielen počet spojov, ale tiež jednotlivé linky a ich trasy.

Redukovať by sa mal aj počet autobusových zastávok. V niektorých mestách podľa neho prímestská doprava, ktorú platí župa, nahrádza mestskú, ktorú má financovať mesto. Ako príklad uviedol Novú Baňu, kde vraj majú viac ako 105 autobusových zastávok. „Viem, že sú tam lazy, je to tam rozlezené, ale keď stojí každých pár metrov autobus, nahrádzame to, čo má robiť mesto,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Celoslovenská rarita

Novobanský primátor Ján Havran (Smer-SD), ktorý je zároveň aj poslancom BBSK, je presvedčený, že problém s prehustenými spojmi sa Novej Bane netýka. „Máme rozľahlý kataster, jednotlivé časti mesta sú od seba dosť vzdialené,“ hovorí. „Spravujeme okolo 160 kilometrov miestnych komunikácií, čo je celoslovenskou raritou,“ pripomenul. Odmieta však, že by v oblasti bolo 105 zastávok. "Je ich tu okolo 50."

Mestská hromadná doprava v Novej Bani nefunguje.

„Túto záležitosť zabezpečuje Slovenská autobusová doprava (SAD) v Žarnovici,“ vysvetlil primátor. „Pána predsedu som požiadal, že ak dôjde k nejakým návrhom na racionalizáciu, aby ich prekonzultoval s poslancami za jednotlivé okresy. Prisľúbil mi, že skôr, ako k nejakej zmene dôjde, uskutoční sa stretnutie so starostami aj primátormi dotknutých regiónov,“ povedal o ich rozhovore na decembrovom rokovaní BBSK.

SkryťVypnúť reklamu

Zachádzka na Bukovinu

V Novej Bani už jednu linku, na trase do Veľkej a Malej Lehoty, mesto dofinancováva. „Do časti Bukovina treba zachádzať nejakých 800 metrov,“ vysvetľuje primátor, prečo museli siahnuť do mestskej kasy. „Ročne nás to stojí zhruba 2 500 eur,“ podotkol. „Ľudia z týchto koncových obcí sa nejako musia dostať do práce a deti do školy. Tá časť teda bude musieť byť nejakým spôsobom dopravne obsluhovaná,“ hovorí s tým, že v súčasnosti tam autobus chodí raz či dvakrát denne. Všetko je podľa neho o komunikácii a dohode. „Posnažíme sa, aby sme tu linky udržali. Dôležité je, aby boli efektívne a fungovali v časoch, keď sú potrebné a vyťažené,“ myslí si.

Spomenul, že Vladimíra Maňku pozýval, aby sa do Novej Bane prišiel pozrieť. „Vždy je jednoduchšie situáciu zhodnotiť na mieste,“ zdôvodnil.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor tvrdí, že ak SAD nebude schopná efektívne zvážať ľudí, pokúsi sa o to mesto vo vlastnej réžii. „V takom prípade by sme si zrejme museli zriadiť mestskú hromadnú dopravu s našimi autobusmi, ktoré by kapacitne aj nákladovo vyhovovali našim potrebám.“ Tvrdí, že túto situáciu sú pripravení riešiť. „Je to prioritou mesta,“ podotkol.

Najčítanejšie na My Žiar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 986
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 190
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 635
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 314
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 955
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 566
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 2 552
  8. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 404

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  2. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  3. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  4. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  5. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  6. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 463
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 917
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 871
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 544
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 088
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 436
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 904
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 790
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Ilustračná fotografia.

Konať sa bude po dvojročnej prestávke.


TASR 1 h

Osobná doprava dnes patrí k bežnému štandardu, vozíme sa do práce, na nákupy, dovolenky, za koníčkami.


(PR) 26. sep
Vedenie Banskobystrického samosprávneho kraja si uvedomuje nedostatok lekárov, láka ich na nadštandardné podmienky.

Všeobecní lekári i špecialisti chýbajú vo všetkých okresoch.


24. sep
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


23. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


9 h

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  2. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  3. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  4. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  5. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  6. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  7. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  8. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 463
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 917
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 871
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 544
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 088
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 436
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 904
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 790
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu