Weby turistických miest na zahraničných turistov nemyslia

Turistické mestá majú problém s cudzojazyčnými verziami oficiálnych webov. Kremnica nemá žiadnu jazykovú mutáciu svojej stránky, v Štiavnici preložili iba zlomok informácií.

Pozreli sme sa na oficiálne weby Kremnice a Banskej Štiavnice. Na zahraničných návštevníkov nemyslia takmer vôbec. Obe mestá to chcú zmeniť.Pozreli sme sa na oficiálne weby Kremnice a Banskej Štiavnice. Na zahraničných návštevníkov nemyslia takmer vôbec. Obe mestá to chcú zmeniť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ IVA ZIGOVÁ)

Turistické mestá majú problém s cudzojazyčnými verziami oficiálnych webov. Kremnica nemá žiadnu jazykovú mutáciu svojej stránky, v Štiavnici preložili iba zlomok informácií.

KREMNICA/B. ŠTIAVNICA. Na úplnú absenciu cudzojazyčnej verzie oficiálnej webovej stránky Kremnice nás upozornila Erika Grniaková z tamojšieho Múzea mincí a medailí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mala som našim zahraničným návštevníkom odporučiť nejaké stránky o Kremnici v angličtine a zistila som, že anglickú verziu nemá dokonca ani oficiálny mestský web. Zamrzelo ma to. Angličtina je základ, určite by však pomohli aj nemecká a maďarská verzia,“ myslí si.

SkryťVypnúť reklamu

„Kým stránka Kremnice neodkazuje na iné weby pre turistov s informáciami v cudzom jazyku, aspoň v anglickom, môže to byť problém,“ pridala sa Tatiana Holečková, majiteľka cestovnej kancelárie.

http://www.kremnica.sk/

Suplujú ich iné stránky

Banská Štiavnica síce posiela turistov na svoju anglickú a maďarskú mutáciu, keď si však na ne kliknete, zistíte, že len veľmi málo informácií o meste je do týchto jazykov skutočne preložených.

http://www.banskastiavnica.sk/en/index.html

„Určite je to nedostačujúce. Mali by tam byť informácie o atrakciách a zaujímavostiach v meste a okolí, ale aj o službách a podujatiach, aby turista dostal aspoň základné informácie. V súčasnosti túto funkciu mestskej stránky suplujú iné weby,“ zhodnotil banskoštiavnický sprievodca Ján Roháč.

SkryťVypnúť reklamu

Sľubujú anglickú verziu

Obe samosprávy, ktoré sa hlásia k rozvoju cestovného ruchu ako k jednému zo svojich hlavných zámerov, o týchto nedostatkoch vedia.

„Uvedomujeme si to a aktuálne pracujeme na anglickej verzii. Do konca roka by ju stránka určite mala mať,“ zareagovala šéfka Kultúrneho informačného centra v Kremnici Zuzana Tíleschová.

Mestský web dnes podľa jeho administrátora Silvera Jurtinusa plní najmä funkciu informačného kanálu pre miestnych obyvateľov.

„Skĺbiť funkciu stránky transparentnej samosprávy a reprezentatívnej stránky pre turistov je zložité. Osobne preferujem myšlienku vytvorenia samostatného webu pre turistov, ktorá by mala aj cudzojazyčné mutácie. V tomto zmysle očakávam iniciatívu od Oblastnej organizácie cestovného ruchu Turiec-Kremnicko, ktorej členom je aj mesto,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Na turistickom webe už pracujú

V Banskej Štiavnici je situácia iná. Mesto pripravuje špecializovaný turistický web, na ktorý by mala oficiálna stránka mesta UNESCO odkazovať.

„Na súčasnej stránke nie je technicky možné, aby sme informácie o všetkých podujatiach a pribúdajúci obsah, ktorý je určený najmä obyvateľom mesta, prekladali. Web pre turistov by sme však mali v budúcnosti spravovať spolu s oblastnou organizáciou cestovného ruchu,“ povedal Rastislav Marko, vedúci oddelenia kultúry, športu a mediálnej komunikácie banskoštiavnického mestského úradu.

Mesto už zmluvu s dodávateľom komplexného internetového portálu pre cestovný ruch zverejnilo. Web by podľa nej mala do 15 mesiacov vytvoriť bratislavská spoločnosť In Harmony. Jeho cena by mala byť 59 280 eur aj s DPH, ktoré mesto získalo z eurofondov v rámci projektu Podpora infraštruktúry cestovného ruchu v štiavnickom regióne.

Portál by mal informovať nielen o atraktivitách a službách v oblasti turizmu v Banskej Štiavnici a okolí, ale umožňovať aj ich online hodnotenie. Jeho súčasťou by mali byť kalendár podujatí, online formulár pre rezerváciu ubytovania, fotografická panoráma mesta z troch vybraných bodov, audiosprievodca na stiahnutie vo formáte MP3 či prepojenie na vybrané sociálne siete.

Obsah by mal byť okrem slovenčiny k dispozícii aj v anglickom, nemeckom a maďarskom jazyku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žiar

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 044
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 418
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 071
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 350
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 602
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 777
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 3 677
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 591
  1. Monika Albertiová: Nomen omen: Fiala, Fico a Orbán. Mená, ktoré hovoria o osude krajín. Prečo Česko bohatne a Slovensko s Maďarskom stráca dych
  2. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho
  3. Jaroslav Liptak: Aká je budúcnosť digitálnej meny?
  4. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  5. Peter Vernarec: Zverejnili moju fotku bez súhlasu – čo s tým?
  6. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  7. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím
  8. Petra Machová: Bukurešť - advent, aký ste ešte nezažili
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 103 191
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 26 569
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 623
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 13 800
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 916
  6. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 859
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 024
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 006
  1. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  2. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  3. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  4. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  5. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  6. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  8. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žiar - aktuálne správy

Lidl pôsobí na Slovensku už 21 rokov.


Na pomoc priletel aj záchranársky vrtuľník.


Dovolenka doma nemusí znamenať kompromis – práve naopak.


Pred 25 rokmi začínali ako malý telekomunikačný operátor.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu