Štvrtok, 21. február, 2019 | Meniny má Eleonóra

Železnice plánujú opravu tunela na Trati mládeže

Rekonštrukčné práce by mali začať ešte tento rok.

Ministerstvo dopravy rušenie tratí nechystá. Ohrozená nie je ani tá z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice.Ministerstvo dopravy rušenie tratí nechystá. Ohrozená nie je ani tá z Hronskej Dúbravy do Banskej Štiavnice.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ ŠTIAVNICA. Komplexnú rekonštrukciu tunela na Trati mládeže medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou pripravovali Železnice SR na roky 2013 až 2015.

Tento rok plánovali vyčleniť na práce 30-tisíc eur, tie by však stačili len na malú časť úprav objektu, ktorý je v zlom technickom stave. Železnice preto sumu navýšili na 600-tisíc eur.

Prioritu má statika tunela

„Požiadavka na vyčlenenie vyššej sumy vyplynula z obhliadky tunela v marci. Tá potvrdila, že tunel môže zostať v prevádzke, ale nevyhnutne treba zrealizovať nutný rozsah rekonštrukčných prác a zaistiť stabilitu ostenia a územia nad tunelom,“ odpovedal Ľubomír Mitas z odboru komunikácie železníc.

V rokoch 2008 a 2009 došlo podľa jeho slov k prestavbe tunelových pásov v najkritickejšom stave.

„Tento rok má prednostne dôjsť k statickému zaisteniu viacerých tunelových pásov a spevneniu pásov s novou pozdĺžnou trhlinou. Z vrtov v klenbe vyteká voda, ktorú by mal zvádzať nová, proti premŕzaniu zaizolovaná, zvodnica ústiaca do tunelovej stoky. V časti s už zrekonštruovanými pásmi treba utesniť priesaky a trhliny,“ vymenoval práce, ktoré by mali začať niekedy v treťom kvartáli roka Mitas. Nevylúčil pritom, že ďalšie problémy sa môžu ukázať až pri rekonštrukcii.

Akým spôsobom práce na tuneli zasiahnu do prevádzky trate, dnes Mitas konkretizovať nevie. „Obmedzenia pre cestujúcu verejnosť budeme koordinovať so Železničnou spoločnosťou Slovensko a budeme o nich informovať,“ dodal.

Rušenie tratí nehrozí

Banskoštiavnická samospráva krok železníc víta. „Toto rozhodnutie istým spôsobom garantuje dlhodobé využívanie lokálnej železničnej trate,“ zareagoval Rastislav Marko z Mestského úradu v Banskej Štiavnici.

Vlani približne v rovnakom čase hrozilo, že osobný vlak medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou prestane premávať úplne. Po vlne odporu verejnosti a petícii za zachovanie takzvanej Štiavnickej Anče však ministerstvo dopravy rozhodnutie prehodnotilo.

Zmeny v cestovnom poriadku však podľa viacerých aktivistov za záchranu spojenia majú negatívny vplyv na počet cestujúcich, a to turistov aj študentov. Ich obavy už potvrdili nižšie čísla vyťaženosti vlakov.

Aký bude cestovný poriadok pre budúci rok, zatiaľ nie je jasné.

„Jeho pracovnú verziu sme predstavili samosprávnym krajom a konzultujeme ju s odbornou verejnosťou. Vzhľadom na fakt, že ide iba o pracovnú verziu, ktorá sa ešte môže upravovať, by bolo predčasné komentovať jednotlivé spoje. Už dnes však môžeme potvrdiť, že neplánujeme rušiť žiadne trate,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

O konkrétnom počte vlakov aj o zastavovaní rýchlikov v jednotlivých staniciach sa podľa jeho slov stále rokuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Štefánka by Pulitzer
  4. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  5. Konferencia - EU support for research
  6. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  7. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  8. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 20 992
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 14 724
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 522
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 7 578
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 333
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 379
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 618
  8. Štefánka by Pulitzer 4 125
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 838
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 030

Hlavné správy z MY Žiar

Proti sťahovaniu sídla vodohospodárov podpisujú v Banskej Štiavnici petíciu

Rekonštrukcia budovy v Banskej Bystrici, kam sa má riaditeľstvo sťahovať, má stáť milióny eur.

Slovenský vodohospodársky podnik spájajú s Banskou Štiavnicou najmä tajchy.

Rok od vraždy mladej dvojice si pripomenú aj v Žiari

Žiarčanom nie sú udalosť spred roka a následné kauzy ľahostajné, hovorí organizátorka zhromaždení.

Na žiarskom námestí pred rokom v marci.
Vodiča auta Peugeot museli vyslobodiť hasiči.

Do Pohronia prichádza syn známeho trénera

Pre vysokú konkurenciu v A mužstve Slovana Bratislava nehrával. Rozhodol sa pre zmenu.

Prezidentskí kandidáti vyrazili vlakom, aby spolu diskutovali

Diskusia prezidentských kandidátov vo vlaku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

V Trenčíne na výročie vraždy Jána a Martiny odhalia pamätník

Organizátori zverejnili podrobný program zajtrajšej spomienky na Jána a Martinu.

Šéf webu, pre ktorý Kuciak pracoval: Keď sa Jano naučil zrozumiteľne písať, tak ho zavraždili

Jano bol výnimočný, nahradiť sa ho úplne nedá, hovorí šéfredaktor Aktualít.

Vybrali SME

Už ste čítali?