BANSKÁ ŠTIAVNICA. Pracovníci Informačného centra v Banskej Štiavnici zaznamenali uplynulú letnú turistickú sezónu opäť nárast počtu turistov, zaujímajúcich sa o jeho služby.
Záujem stúpol výrazne
V mesiacoch jún, júl a august tam prišlo za informáciami 22 458 návštevníkov.
V porovnaní s predchádzajúcim obdobím roku 2012 tak využilo túto ponuku o 4 615 ľudí viac.
„Najviac ľudí si prišlo po informácie v auguste, keď priemerná návštevnosť bola 327 turistov za deň,“ povedal pracovník Informačného centra Ján Sedilek. Cez víkendy sa dokonca mnohokrát počet návštevníkov pohyboval v rozmedzí medzi 400 až 500.
Prišli aj turisti z exotických krajín
Až dve tretiny zo všetkých návštevníkov boli domáci Slováci. Zo zahraničných bolo najviac Čechov, počas letnej sezóny boli za nimi približne rovnako zastúpení po maďarsky, anglicky a nemecky hovoriaci návštevníci.
Kým ale ešte v nedávnej minulosti bolo najviac počuť jazyky okolitých krajín, teraz sa záber rozšíril a návštevníci sú prakticky z celého sveta.
„Tento rok sme zaznamenali oproti minulým rokom aj pomerne veľký nárast turistov z Francúzska, Holandska a Belgicka.
Mesto UNESCO navštívili ale aj turisti z rôznych exotických destinácií ako Tchajwan, Argentína, Austrália, Nový Zéland, Malajzia a Singapur,“ konštatoval zástupca centra.
Pribudli mapky a brožúry pre cudzincov
Najčastejšie otázky sa týkajú pamätihodností. „My ich však upozorňujeme nielen na najznámejšie stavby, ale aj na naše múzeá a tajchy, o ktorých vedia len veľmi málo,“ pripomenul Sedilek.
Ľudia však chcú vedieť aj to, kde sa môžu dobre najesť.
„Stále viac je takých, ktorí nechcú len dobré a lacné zariadenia, ale naopak, už aj drahšie s kulinárskymi špecialitami,“ podotkol.
Návštevníkom sa v Banskej Štiavnici páčilo, a zvýšený záujem bolo badať aj o ubytovanie, najmä počas víkendov. Svedčí to o tom, že pribúda ľudí, ktorí strávia v meste viac dní a nie, na rozdiel od minulosti, len pár hodín. Čo sa týka záujmu turistov o propagačné materiály, najviac sa v centre zaujímajú o publikácie o meste a o turistických sprievodcov.
„Najväčší záujem je stále o propagačný materiál, ktorý je zabezpečovaný v spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Banská Štiavnica. Tento rok už pribudli mapky, letáky a brožúrky aj v nemčine a angličtine a pripravujú sa materiály v maďarčine,“ uviedol vedúci centra.