Obchvat Žiaru by mal začať slúžiť vodičom v decembri tohto roku.
ŽIAR NAD HRONOM. Úsek R2, ktorý má byť obchvatom Žiaru nad Hronom a má odviesť dopravu z prieťahu mestom mimo jeho územie, plánujú sprevádzkovať v decembri tohto roku. Pôvodným termínom dokončenia tejto časti rýchlostnej komunikácie mal byť október.
„Stavebné práce na obchvate sa vykonávajú podľa aktualizovaného harmonogramu,“ potvrdil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., Michal Fúrik.
Práce na sanácii zosuvu
V súčasnosti podľa jeho slov pracuje zhotoviteľ najmä na mostoch, zárubných múroch a na sanácii zosuvu. Práve pohyby pôdy skomplikovali výstavbu.
„Počas stavebných prác sme zaznamenali zosuv zárezového svahu, ale aj tri lokálne zosuvy menšieho rozsahu,“ informoval Fúrik.
Zmeny oproti pôvodnému projektu znamenalo aj rozhodnutie pre polovičný profil namiesto plného. „V tejto súvislosti nastala zmena pri realizácii zemného telesa, mostných objektoch aj odvodnení stavby,“ objasnil hovorca NDS.
ZDROJ: YOUTUBE/FLY SLOVAKIA
Odľahčí Ulicu SNP
Výstavbu uskutočňuje firma Strabag, s.r.o., pričom 85 percent nákladov majú pokryť prostriedky z fondov Európskej únie, zvyšných 15 percent bude znášať štátny rozpočet. Zmluvná cena výstavby úseku je 26 165 617,51 eura bez DPH.
Takmer 6 kilometrov dlhý úsek začínajúci križovatkou Lovčica-Trubín, pokračujúci západne od mesta a končiaci napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča, má Žiar odľahčiť od tranzitnej dopravy na Ulici SNP. Tou denne prejde viac ako 20-tisíc áut.
Obavy z riešení križovatiek
Po negatívnych skúsenostiach s privádzačmi na R1 v Šášovskom Podhradí a v Lehôtke pod Brehmi sa vodiči obávajú riešenia križovatiek na R2. Tie sú v pláne len dve - na začiatku úseku úrovňová okružná križovatka R2 s cestou I/50 a na konci úseku mimoúrovňová križovatka R2 s R1.
„Ide o odlišné typy križovatiek, ktoré vychádzajú z odlišných dopravných vzťahov. Obidve križovatky sú navrhnuté v zmysle platných noriem a predpisov, odsúhlasené dotknutými správcami aj príslušnými orgánmi štátnej správy,“ ubezpečil Fúrik.