Štiavnické Bane majú množstvo technických a historických pamiatok. Ako by ste ako starostka zabezpečili ich obnovu a využitie ich potenciálu v prospech rozvoja obce? Uveďte niektoré konkrétne kroky a zámery.
Štiavnické Bane - obec s baníckymi tradíciami, vyhľadávaná na športové a rekreačné vyžitie hlavne kvôli atraktívnemu prírodnému prostrediu a krajinnej scenérii, ktorej súčasťou sú tajchy s niekoľkokilometrovou sieťou prívodných jarkov. Atraktívna je aj samotná obec so zachovanou baníckou zástavbou s 38 národnými kultúrnymi pamiatkami. Práve tieto atraktivity boli jedným z dôvodov, pre ktoré bola Banská Štiavnica spolu s okolím, vrátane Štiavnických Baní, v roku 1993 zapísaná do Zoznamu svetového kultúrneho dedičstva UNESCO.
Žiaľ, nie všetky pamiatky sú v stave, na ktorý môže byť naša obec hrdá. Na niektoré sa podpísal „zub času“ a pri pohľade na ne radšej klopíme zrak. Dôležitým faktorom, ktorý má vplyv na stav pamiatok sú financie. Mojím cieľom je, aby sme pamiatky v čo najväčšej miere uviedli do plnohodnotného života, aby sa stali súčasťou nášho každodenného života, priestorom na bývanie, kultúrne, relaxačné využitie, prostriedkom na vytvorenie pracovných príležitostí. Ponúkam našej obci skúsenosti s obnovou pamiatok a skúsenosti so zabezpečovaním finančných prostriedkov na jej spolufinancovanie najmä z programu Obnovme si svoj dom, garantom ktorého je rezort kultúry, ako aj z eurofondov a medzinárodných grantov.
Uvedomujem si hodnoty tohto územia, aj to, že je morálnou povinnosťou nás všetkých chrániť a zveľaďovať zachované hodnoty, aby sme mohli odkaz predkov odovzdať ďalším generáciám. Výchovou detí, ale aj prácou s mládežou a dospelými nadobudneme hrdosť na to, že práve my sme súčasťou na históriu bohatej obce.
Vážení spoluobčania, na záver vám dávam do pozornosti pravdivý citát antického filozofa Senecu: „Veľmi krátky a nepokojný je život tých, ktorí zabúdajú na minulosť, nevážia si prítomnosť a boja sa budúcnosti.“
Mgr. Viera Göndöčová,
nezávislá kandidátka na starostku
Tento príspevok obsahuje politickú reklamu, redakcia sa nemusí stotožňovať s jeho obsahom.