Lávka pre peších a cyklistov smerujúca do areálu ZSNP je roky neprejazdná.
ŽIAR NAD HRONOM. Na uzavretý most Pod Kortínou sa opätovne pýtajú Žiarčania aj žiarski poslanci. Radnica dávnejšie avizovala, že ho chce opäť sfunkčniť pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do priemyselného parku na bicykloch. Chátra totiž už niekoľko rokov.
Pre jeho obnovu sa chcela spojiť s firmami v priemyselnom areáli, o výsledkoch rokovaní však primátor už viac ako rok mlčí.
Keď sme na budúcnosť mosta boli zvedaví aktuálne, tvrdil, že nádej na znovuotvorenie lávky je opäť reálna.
Takto most vyzeral pred jeho uzavretím. Pre ľudí bol už rizikom. FOTO: ARCHÍV IVA ZIGOVÁ
Primátor: Báli sa o majetok
„Oslovila ma spoločnosť Hydro Company, ktorá chce v tomto období stavať v blízkosti mosta Pod Kortínou malú vodnú elektráreň. Dohodli sme sa na určitých benefitoch pre mesto, pričom jedným z nich by mohlo byť aj spriechodnenie mosta,“ naznačil primátor Žiaru Peter Antal (nezávislý).
O možnom investorovi, ako tvrdí, informoval aj manažérov firiem v areáli ZSNP. „Vedia o tom, že takýto investor sa sem chystá, a to je predpoklad na spoločný plán,“ povedal.
Priznal, že predchádzajúce rokovania zastali aj pre obavy firiem o majetok. Z jednej strany mosta totiž za ostatné roky vyrástla nelegálne osada Pod Kortínou.
„Otvorenie mosta by privítali, no musia zabezpečiť aj ochranu majetku v priemyselnom parku – oplotenie, vrátnicu,“ povedal Antal.
K elektrárni má viesť cesta
Predpokladané náklady na opravu lávky pre peších a cyklistov odhadol primátor na viac ako 50-tisíc eur. Dnes sú poškodené jej kovové aj drevené časti, pre verejnosť je pre riziko úrazu uzavretá úplne.
Ak investor v blízkosti mosta postaví na Hrone malú vodnú elektráreň, mala by k nej viesť vyasfaltovaná cesta.
Pre vybudovanie tejto účelovej komunikácie už žiarski poslanci odsúhlasili zriadenie vecného bremena. Časť pozemkov v tejto lokalite je totiž mestská. „Aj takáto cesta by mohla slúžiť pre cyklistické spojenie,“ dodal Antal.